Część rozwiązań z Pakietu Przyjazne Prawo weszło właśnie w życie

Redakcja
2020-01-02

Prawo dla firm do jednego błędu w pierwszym roku działalności, ochrona konsumencka, czyli prawo do reklamacji dla firm zarejestrowanych w CEIDG, dłuższy termin rozliczenia VAT w imporcie - część rozwiązań Pakietu Przyjazne Prawo już działa.

Część rozwiązań z Pakietu Przyjazne Prawo weszło właśnie w życie

Pakiet Przyjazne Prawo jest ustawą o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych. Część jego przepisów zaczęła obowiązywać od 1 stycznia 2020 r. Projekt skierowany jest do wielu branż. Obejmuje on kilkadziesiąt różnych ułatwień dla przedsiębiorców.

Jednym z nich jest prawo przedsiębiorcy do popełnienia błędu. Dzięki temu w razie jego popełnienia, osoba fizyczna zamiast otrzymać mandat lub karę pieniężną, dostanie pouczenie i będzie musiała usunąć naruszenie. Prawo to dotyczy jedynie przedsiębiorców zarejestrowanych w CEIDG. Obowiązywać ma przez rok od chwili rozpoczęcia działalności gospodarczej lub jego wznowienia, po upływie 36 m-cy od dnia zawieszenia/zakończenia działalności. Od tego ułatwienia są też wyjątki. Jeśli naruszenie się powtarza lub ma ono charakter nieusuwalny (ciężar wykazywany przez odpowiedni organ), ułatwienie nie działa.

Innym ważnym ułatwieniem jest ochrona konsumencka dla firm z CEIDG w ralacji z innymi przedsiębiorcami, która obowiązywać zacznie od 1 czerwca. Będzie ona dotyczyć kontraktów, które dla danego przedsiębiorcy nie mają charakteru zawodowego.

Z kolei wydłużenie terminu rozliczenia VAT w imporcie ma poprawić sytuację polskich portów w konkurencji z zagranicznymi. Ten przepis wchodzi w życie z dniem 1 lipca br.

Więcej na temat ułatwień dla przedsiębiorców przeczytasz tutaj.

JS/FilaryBiznesu

Komentarze

Uwaga, ta strona używa COOKIES.

Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące COOKIES w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

Zamknij