Leasing konsumencji: w Europie 25% rynku, u nas - 0,2%

Redakcja
2019-11-24

W Europie leasing konsumencki to 25% rynku, w Polsce stanowi on jedynie 0,2%. Czemu tak jest?

Leasing konsumencji: w Europie 25% rynku, u nas - 0,2%

Utarło się, że z leasingu korzystają jedynie firmy. Otóż nic bardziej mylnego - praktycznie każdy może skorzystać z leasingu. Mimo, iż dostępny od lat, Polacy wciąż pozostają bardzo ostrożni, a wielu z nich nie ma pojęcia o jego istnieniu.

Leasing jest jedną z najbardziej popularnych form finansowania zakupu auta przez firmy. Według danych Związku Polskiego Leasingu wartość umów obsługiwanych przez branżę leasingową na koniec 2018 roku wyniosła 146,6 mld zł. Oznacza to wzrost w stosunku do 2017 roku o 22,8 proc.

Z leasingu korzystać jednak mogą nie tylko właściciele przedsiębiorstw. W 2011 roku wprowadzono ustawę, która zniosła bariery administracyjne, którymi obwarowany był leasing konsumencki. Jej celem było wywołanie dużego zainteresowania leasingiem konsumenckim. Jednak, jak witać - wcale tak się nie stało.

- W ciągu ostatnich kilku lat udział umów leasingowych zawieranych z konsumentami na polskim rynku pozostawał na niskim poziomie. Przybliżone szacunki Związku Polskiego Leasingu pokazują, że w 2017 roku udział umów zawieranych z klientami indywidualnymi wyniósł ok. 0,5 proc., w 2018 roku udział ten był na poziomie 0,4 proc., a w pierwszej połowie 2019 roku 0,2 proc. Dla porównania w Europie średni udział transakcji zawieranych z konsumentami wynosi 25 proc. - mówi cytowany przez WNP.pl Andrzej Sugajski, dyrektor generalny Związku Polskiego Leasingu.

JS/WNP.pl

Uwaga, ta strona używa COOKIES.

Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące COOKIES w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

Zamknij