Wartość zamówień realizowanych na podstawie porozumienia sięgnie 2,5 miliarda złotych.
Dokument dotyczy wyłonienia podmiotów pełniących funkcję inżyniera kontraktu. Działa on w imieniu spółki, zarządzając kontraktem i odpowiada za opracowanie dokumentów, wykonanie robót oraz zachowanie wymaganej jakości na każdym etapie inwestycji.
Wyłonione podmioty to przedsiębiorstwa m.in. z Polski, Francji i Korei Południowej. Będą miały możliwość ubiegania się o poszczególne zadania, zmierzające do powstania 12 „szprych” szybkich kolei w całej Polsce. Będą one miały łącznie ok. 2 tys. kilometrów i będą prowadzić do CPK i Warszawy z wszystkich kierunków kraju. Docelowo dojazd do portu lotniczego z każdego miasta w Polsce ma zająć nie więcej niż 2,5 godziny.
Centralny Port Komunikacyjny ma być węzłem przesiadkowym między Warszawą i Łodzią, którego centralnym elementem będzie lotnisko oraz rozbudowana wokół niego sieć dróg i linii kolejowych. Początkowo będzie posiadał zdolność obsługi 40 milionów pasażerów rocznie. Cała inwestycja ma stworzyć 300 tysięcy nowych miejsc pracy.
PAP