fbpx
piątek, 19 kwietnia, 2024
Strona głównaZdrowieAplikacja, która nada nową jakość życiu

Aplikacja, która nada nową jakość życiu

Nie w tym rzecz, żeby korzystać z tej aplikacji wybierając tylko optymalną dla siebie dietę pudełkową. Chodzi o to, żeby korzystając z niej, próbować zmienić też swoje myślenie – postarać się prowadzić zdrowszy tryb życia, lżejszy w sensie dosłownym i w przenośni oraz bardziej satysfakcjonujący. Taka myśl przyświecała twórcom nowatorskiej aplikacji Dine2Door, pomagającej w prosty i optymalny sposób wybierać diety spośród najlepszych ofert firm cateringowych w Polsce.

Na rynku systematycznie przybywa firm dostarczających diety pudełkowe prosto do biura i do domu. W Polsce jest ich już ok. 700. W latach przedpandemicznych rynek ten rósł w tempie 10-15 proc. W dwóch ostatnich mocno przyspieszył, osiągając 30-procentowy wzrost.

Wybór dań jest ogromny i utrudniony. Tym bardziej że rynek firm dostarczających je jest rozproszony. O części z nich można już śmiało powiedzieć, że to firmy profesjonalne, dysponują bowiem własnym zapleczem kuchennym i transportowym, zachowują wymogi BHP i utrzymują wysoką jakość produktu oraz samych procesów produkcyjnych. Część to jednak jeszcze niewielkie przedsięwzięcia startupowe, które dopiero zamierzają się rozwinąć.

Integracja ofert

Stworzona przez twórców fintechu Provema aplikacja Dine2Door integruje ofertę firm cateringowych i ich diet pudełkowych na jednej, łatwej w obsłudze platformie. Dostępna jest już w sklepie Google Play oraz App Store. Oprócz podstawowej funkcji, czyli sugerowania optymalnej diety, posiada proste i użyteczne funkcjonalności, takie jak licznik kalorii czy dobór rodzaju kuchni. Docelowo aplikacja zintegrowana zostanie ze stroną internetową poszerzającą wiedzę, jakie zachowania i postawy człowieka mają charakter prozdrowotny.

Twórcom nowej inicjatywy zależy na tym, by aplikacja integrowała sprawdzone, najlepsze firmy cateringowe specjalizujące się w dietetycznym, zdrowym jedzeniu sprzedawanym w pudełkach. Dlatego do współpracy zapraszają tylko najlepszych, utrzymujących stałą, wysoką jakość. Dzięki temu użytkownik-konsument będzie wybierał z już wyselekcjonowanej oferty.
W aplikacji dostępne będą tylko te cateringi, które spełniają najwyższe standardy pod każdym względem, a przy tym są cateringami powszechnymi, przystępnymi cenowo.

W Polsce z diet pudełkowych korzysta ok. 700 tys. osób, a szacunki mówią o 2 mln potencjalnych amatorów na tę formułę odżywiania. Dine2Door nie zamierza ograniczyć się do tych, którzy już z tego typu posiłków korzystają, chce przekonać to tej formy odżywiania kolejne osoby. Przede wszystkich te mieszkające w dużych i średniej wielkości miastach, w wieku między 25. a 55. rokiem życia, aktywne sportowo i prozdrowotnie nastawione do życia. I przede wszystkim mające chęć poprawy swojego życia w zgodzie z ekologią.

Diety pudełkowe są szczególnie polecane ludziom, którzy dużo pracują, często na zmianę w biurze i w domu. Są atrakcyjne także dla pracodawców, którzy mogą stworzyć z nich benefit dla pracownika, unikając w ten sposób sytuacji, że ten „znika” na dłuższy czas, wychodząc na obiad. Pozwala to firmie w oczywisty sposób zaoszczędzić czas i pieniądze.

Robert Kamiński, tworząc podstawy modelu biznesowego dla nowej aplikacji, wykorzystuje doświadczenia, jakie nabył przy pracy nad znaną kartą „Multisport” Benefit Systems.
Jednak Dine2Door będzie dużo bardziej zaawansowanym technologicznie rozwiązaniem: z biznesowego punktu widzenia jest to marketplace.

Promocja zdrowego stylu

Plany, które Kamiński chce realizować, są ambitnie.
– Nie chcemy wyłącznie dostarczać diety, będąc jedynie porównywarko-wyszukiwarką – tłumaczy.  – Chcemy, by przysłużyła się ona do wykreowania na szerszą skalę nowego, zdrowego stylu życia Polaków. Mamy nadzieję wpłynąć na zmianę zwyczajów kulinarnych naszych rodaków. Skłonić ich, by odżywiali się regularnie, zdrowo i świadomie, a cateringi pudełkowe doskonale się do tego nadają. Chodzi o to, by były one wykorzystywane jako część poważnego planu na zdrowe życie. Promować będziemy więc takie życie, w którym także sport i aktywność fizyczna, obok samej diety, mają swoje istotne znaczenie – dodaje współtwórca aplikacji Dine2Door.

Systematycznie przybywa ludzi, którzy chcą schudnąć nie tylko przed wakacjami czy ważnymi imprezami, ale zamierzają zmienić swój sposób odżywania się, wykluczając chociażby z diety niektóre produkty. Aplikacja im to umożliwi.

– W tym wszystkim chodzi też o dobrze pojętą ekologię, by nie kupować niepotrzebnie jedzenia, którego część potem się wyrzuca. Warto zamawiać dokładnie tyle, ile się potrzebuje – zaznacza Robert Kamiński. – Będziemy naprawdę szczęśliwi, jeśli po jakimś czasie użytkownicy zamówionej przez nas diety będą mogli powiedzieć, że żyje im się teraz zdrowiej i lepiej.

 

INNE Z TEJ KATEGORII

RFN – ujawniono prawdę o złej metodzie walki z pandemią

Z odtajnionych akt Instytutu Kocha – niemieckiej agencji zdrowia publicznego – wynika, że jego eksperci ostrzegali rząd federalny Niemiec przed obowiązkowymi maskami oraz niszczącym lockdownem. Niemiecka opinia publiczna jest wstrząśnięta raportem RKI.
3 MIN CZYTANIA

Wiatraki dewastują zdrowie i różnorodność biologiczną?

Obracające się turbiny wiatrowe wytwarzają nie tylko energię elektryczną, ale także infradźwięki. Szkodzą one zdrowiu okolicznych mieszkańców i w poważny sposób zaburzają równowagę biologiczną – uważa niemiecka badaczka.
3 MIN CZYTANIA

Ukraina stanie się ziemią obiecaną dla producentów marihuany

Ukraińskie władze zliberalizowały zasady produkcji konopi technicznych oraz zalegalizowały możliwość korzystania z marihuany w celach medycznych.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Blisko 67 proc. Polaków odczuwa syndromy depresji. Ile traci na tym gospodarka?

Jak wynika z najnowszego raportu, obecnie 66,6 proc. dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z syndromów najczęściej kojarzonych z depresją. Autorzy badania ostrożnie szacują, że gospodarka traci na tym ok. 3 mld zł rocznie. I to wyliczenie zakłada tylko nieobecność w pracy osób doświadczających epizodów depresyjnych i zaburzeń depresyjnych nawracających.
5 MIN CZYTANIA

Na skutek rosnących kosztów teatry zwiększają zaległe zadłużenie

W zaledwie rok podmioty prowadzące działalność twórczą związaną z kulturą i rozrywką zwiększyły swoje nieopłacone w terminie zobowiązania zarejestrowane w bazie BIG InfoMonitor i BIK o niemal dwie trzecie, do blisko 63 mln zł.
4 MIN CZYTANIA

Ruch i liczba klientów w galeriach i centrach handlowych wciąż na minusie

Jak wynika z badania firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH, dynamika ruchu w galeriach i centrach handlowych w I kwartale br. wyglądała bardzo podobnie jak rok wcześniej. Wprawdzie nieco ubyło wizyt (o prawie 5 proc. rdr.) i odwiedzających (o niecały 1 proc. rdr.), ale autorzy raportu przekonują, że tego typu placówki wciąż przyciągają wielu klientów.
5 MIN CZYTANIA