Z badania Radiant Energy Group opublikowanego przez agencję Reuters wynika, że samochody elektryczne emitują w Polsce więcej dwutlenku węgla niż nowoczesne auta z silnikami spalinowymi.
Według agencji Reuters w związku z tym, że polska energetyka w 70 proc. opiera się na węglu jazda po Polsce samochodem elektrycznym skutkuje wyemitowaniem do atmosfery większej ilości CO2 niż korzystanie z aut spalinowych.

W Polsce kupno elektrycznego pojazdu ma sens wyłącznie wtedy, gdy kierowca dysponuje własną instalacją fotowoltaiczną. Jednak to rozwiązanie wraz z pompą ciepła jest droższe niż sam samochód.

Jak czytamy na stronach Interii, na pierwszym miejscu zestawienia jest Szwajcaria, która produkuje energię elektryczną w oparciu o elektrownie atomowe uzupełniane elektrowniami wodnymi. W tej sytuacji przy wytwarzaniu prądu spadek emisji CO2 w stosunku do pojazdu napędzanego silnikiem spalinowym wynosi 100 proc.

Na kolejnych miejscach zestawienia są:

  • Norwegia – spadek emisji CO2 98 proc. w stosunku do aut spalinowych (97 proc. energii elektrycznej generowana jest przez hydroelektrownie),
  • Francja – spadek emisji CO2 96 proc. w stosunku do aut spalinowych (ponad 70 proc. miksu energetycznego tego kraju wytwarza energetyka nuklearna),
  • Szwecja – spadek emisji CO2 95 proc. w stosunku do aut spalinowych,
  • Austria – spadek emisji CO2 93 proc. w stosunku do aut spalinowych.
Poprzedni artykułObniżka VAT-u raczej nie obniży cen?
Następny artykułTeatrzyk bezpieczeństwa