Baidu, które generuje większość swoich przychodów z wyszukiwarki internetowej, w ciągu ostatnich pięciu lat skupiło się na technologiach pojazdów autonomicznych, aby dywersyfikować dochody.
Firma zaczęła pobierać opłaty za swoją usługę robotaxi Apollo Go w zeszłym roku. Przewiduje się, że przejażdżka robotaxi ostatecznie będzie kosztować około połowę mniej niż jazda samochodem z kierowcą. Firma zapowiedziała, że w tym roku wprowadzi kolejne 200 robotaxis do swojej sieci w Chinach.
Usługa Apollo Go, która działa już w miastach Wuhan i Chongqing bez tzw. kierowcy bezpieczeństwa (bez obecności człowieka w pojeździe), do końca trzeciego kwartału zeszłego roku zrealizowała łącznie 1,4 mln przejazdów bez kierowcy – poinformowała firma.
Rywal Beidu – firma Pony.ai, która prowadzi działalność w Chinach i Stanach Zjednoczonych, testuje autonomiczne systemy napędowe w Kantonie, gdzie obsługuje usługi taksówkarskie. Testuje również pojazdy autonomiczne w Kalifornii i Arizonie, jednak tam – jako środek ostrożności – zatrudnia kierowców bezpieczeństwa w samochodach.
W czasie gdy chińskie firmy dążą do wprowadzenia autonomicznych samochodów bez kierowców bezpieczeństwa, producenci autonomicznych pojazdów spoza Chin (m.in. Tesla, Cruise, General Motors, Ford czy Volkswagen) wycofały się z ambitnego harmonogramu ich wdrażania do użytku, co planowały kilka lat temu. Powodem są usterki pojazdów i zaostrzone kontrole amerykańskich organów regulacyjnych.
Reuter, KR