W wyniku dochodzenia przeprowadzonego przez UOKiK okazało się, że importerzy aut takich marek jak Ford, Nissan, Citroen, DS i Peugeot stosowali praktyki, niezgodne z obowiązującymi przepisami. Unijne prawo mówi iż firmy sprzedające nowe samochody nie powinny wymagać od swoich klientów dokonywania przeglądów technicznych tylko w autoryzowanych stacjach obsługi pod groźbą utraty gwarancji.
Według UOKiK takie praktyki mogły zostać uznane za porozumienie ograniczające konkurencję pomiędzy przedsiębiorstwami sprowadzającymi pojazdy oraz autoryzowanymi stacjami obsługi (ASO). W ich efekcie poszkodowani byli kupujących samochody i niezależne warsztaty.
W trakcie badania przyjrzano się działalności 14 importerów aut oraz 70 dealerów lub ASO, które należą do sieci badanych importerów.
Firmy, w których wykryto nieprawidłowości, już zmieniły swoje praktyki.
PAP