W pierwszym półroczu 2022 r. banki znacznie zwiększyły wydatki na reklamy pozainternetowe – podał portal wirtualnemedia.pl.

Pexels.com

W ciągu sześciu miesięcy bieżącego roku wydatki banków na reklamy wyniosły nieco ponad 698 mln zł i były aż o 61,1 proc. wyższe niż w tym samym okresie rok temu.

Najwięcej na reklamy wydał Credit Agricole Bank Polska, który przeznaczył na ten cel niemal 104 mln zł, czyli aż o 124 proc. więcej niż rok wcześniej. Kolejny w zestawieniu jest mBank z wydatkami reklamowymi rzędu 92 mln zł (wzrost o 58 proc.), a trzeci – ING Bank Śląski. W jego wypadku wydatki reklamowe zmalały o 2,2 proc. i wyniosły 78,4 mln zł.

Banki w Polsce najwięcej wydają na reklamy telewizyjne, bo w pierwszym półroczu 2022 r. przeznaczyły na to niemal 444 mln zł, czyli ponad 60 proc. budżetów marketingowych. Dla porównania, reklamy radiowe kosztowały je 151,4 mln zł, a w czasopismach – 33,5 mln zł. Największy wzrost procentowy odnotowano w przypadku reklam zewnętrznych, bo wyniósł on aż 487 proc. i wydatki osiągnęły tu pułapu 21,6 mln zł.

Dlaczego zatem w dobie kryzysu i spowolnienia gospodarczego banki wydają na reklamy więcej niż dotychczas?

– Znaczące redukcje budżetów reklamowych jako sposób na doraźne cięcie kosztów, mogą być dziś kuszące, ale banki, które się na nie zdecydują, niewiele zyskają w porównaniu z tym, co mogą stracić – powiedział w rozmowie z Wirtualnymi Mediami Marek Staniszewski, właściciel agencji Heuristica. – Mniejsze banki, które ograniczą swoją obecność w mediach, będą tracić udziały w rynku na rzecz największych i będą jeszcze bardziej marginalizowane. Te zaś, które skorzystają z szansy, jaką dawać może mniejsza aktywność innych marek i zwiększą nakłady na komunikację, będą mogły dzięki temu rosnąć – dodał ekspert.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Poprzedni artykułNiedyskrecje kanikularne
Następny artykułWędkarze domagają się odszkodowań za skażenie Odry