Przedstawiciele Amazona i Hyundaia ogłosili strategiczne partnerstwo. Będzie ono realizowane na kilku płaszczyznach.
W pierwszej z nich samochody marki południowokoreańskiego producenta będzie można kupić bezpośrednio na Amazonie. Dotychczas w tym serwisie widniały katalogi różnych marek, gdzie można było jedynie porównać oferty poszczególnych modeli. Od przyszłego roku klienci zainteresowani nabyciem pojazdu będą mogli skonfigurować jego elementy online oraz zrealizować płatność, a także wybrać formę dostawy (dostarczenie bezpośrednio do nabywcy lub do wskazanego dealera).
Hyundai natomiast zapowiedział, że będzie korzystał w swojej działalności z serwerowych usług Amazona czyli AWS. Ponadto w nowej generacji pojazdów tej marki zostanie użyta Alexa – głosowy wirtualny asystent Amazona.
Przedstawiciele obydwu firm podkreślają, że dzięki partnerstwu chcą zapewnić swoim klientom nowe doświadczenia, w których kluczowy będzie nacisk na zastosowanie nowych i innowacyjnych technologii zarówno w procesie zakupu pojazdów, jak i później w jego użytkowaniu.