Premier Mateusz Morawiecki reklamuje wprowadzenie ulgi sponsoringowej dla przedsiębiorców.

Fot. Małgorzata Wasilewska/Forum Polskiej Gospodarki

Szef polskiego rządu napisał na swoim Facebooku, że sport, kultura i nauka to „świetny biznes”, a jego gabinet chce związać ze sobą te aspekty „z pożytkiem dla przedsiębiorców, sportowców, naukowców i artystów”.

„W jaki sposób? Wprowadzając ulgę sponsoringową dla przedsiębiorców! Odpowiednie przepisy zostały już uchwalone przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej. Są to zmiany podatku CIT zakładające, że sponsor, ponosząc koszty na klub sportowy lub wspierając kulturę i naukę, może te koszty podwójnie wykorzystać podatkowo: wyliczając sobie podstawę podatkową (przychody minus koszty) oraz odejmując 50 proc. takich kosztów od już wyliczonej podstawy opodatkowania, czyli 150 proc. kosztów na sport/kulturę/szkolnictwo wyższe i naukę” – wyjaśnił premier Morawiecki.

Polityk jest przekonany, że ulga pomoże powiązać lokalne firmy z ich otoczeniem, np. szkołami albo ośrodkami kultury lub z okolicznym zespołem sportowym.

„Ulga sponsoringowa to mega korzyść dla wszystkich – przedsiębiorców i sportowców, artystów, animatorów kultury, sponsorujących i sponsorowanych, wybitnych jednostek i całych społeczności. To solidarność sportowa i wyraz dbałości o lokalną kulturę na najwyższym poziomie i jestem pewny, że taka polityka wyda w przyszłości piękne owoce w postaci sukcesów naszych drużyn i sportowców na arenie międzynarodowej, a polskiej kulturze i nauce przyniesie wiele wybitnych dzieł i odkryć”- podsumował Mateusz Morawiecki.