W 2021 r. sprzedaż piw bezalkoholowych w Polsce mocno przekroczyła 1 mld zł – dowiadujemy się z raportu „Rewolucja 0,0% na rynku piwowarskim”.

Pexels.com

Raport przygotowany przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie pokazuje, że do 2016 r. piwa bezalkoholowe w naszym kraju praktycznie nie istniały, ale od pięciu lat rynek ten rośnie w dwucyfrowym tempie i na koniec 2021 r. wartość sprzedaży tej kategorii trunków przekroczyła 1,17 mld zł.
Polski udział w unijnym rynku bezalkoholowym sięgnął natomiast aż 12 proc. Raport Browarów Polskich wykazał też, że dzisiaj piwa bezalkoholowe są produkowane przez wszystkie rodzaje browarów, od dużych po rzemieślnicze.

„Obecnie kategoria piw bezalkoholowych to w ponad 90 proc. piwa zero procent, a wielkość segmentu wzrosła ponad 3,5-krotnie, osiągając wartość 4 razy większą niż w 2017 roku (1,17 mld złotych w 2021 roku)” – napisano w raporcie Browarów Poplskich. „Segment piw bezalkoholowych w ciągu ostatnich 5 lat rozwijał się dzięki piwu 0,0%. W 2017 roku „zerówki” stanowiły mniej niż połowę wolumenu kategorii, a od dwóch lat to ponad 90 proc. tego segmentu” – dodano.

Liderem rynku europejskiego w piwach bezalkoholowych są Niemcy – z udziałem na poziomie 30,5 proc, a następna jest Hiszpania (z 16,8 proc.), która wyprzedza Holandię (14,4 proc.) i właśnie Polskę. Grupa tych czterech państw warzy blisko 74 proc. piw bezalkoholowych w UE.

– Od kilku lat obserwujemy dynamiczny rozwój segmentu piw bezalkoholowych na wszystkich rynkach europejskich, zarówno pod względem wzrostu wolumenu, jak i coraz bogatszego wyboru stylów i marek w ofercie – powiedział cytowany w raporcie Pierre-Olivier Bergeron, sekretarz generalny The Brewers of Europe. – Browarnicy odpowiadają w ten sposób na zmieniające się potrzeby konsumentów, a trend ten należy oceniać pozytywnie, ponieważ wspiera odpowiedzialną konsumpcję i przyczynia się do zmniejszenia ilości wypijanego alkoholu. Możemy bezpiecznie przewidywać, że popularność piw bezalkoholowych będzie nadal rosła – dodał.

Przytaczany w raporcie sondaż przeprowadzony przez IQS10 w lipcu 2022 r. wykazał, że aż 78 proc. Polaków w wieku od 18 do 64 lat z różną częstotliwością sięga po piwa bezalkoholowe.

ZPPP – Browary Polskie

Poprzedni artykułWyższa płaca minimalna to dobra wiadomość dla… ZUS i NFZ
Następny artykułRząd chce kupić kopalnie od Taurona