fbpx
niedziela, 19 maja, 2024
Strona głównaBiznesBiznes dla Polski, Polska dla biznesu

Biznes dla Polski, Polska dla biznesu

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców zainaugurował kampanię Biznes dla Polski, Polska dla biznesu, której celem jest promowanie nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego.

ZPP chce pokazywać, że przedsiębiorcy, konsumenci i administracja swoimi decyzjami mogą wspólnie budować dobrobyt w Polsce: środowiska biznesowe – płacąc podatki i realizując inwestycje, konsumenci – podejmując decyzje zakupowe wspierające uczciwie działający w Polsce biznes, administracja – tworząc przyjazne działalności gospodarczej regulacje.

– Kapitalne znaczenie zyskuje w tym kontekście kwestia płatności podatku CIT. Jest to dziś swoisty wyznacznik odpowiedzialności i solidarności z państwem. Jak pokazują konkretne przykłady, podatek dochodowy od osób prawnych traktowany jest przez wiele firm jako danina w zasadzie dobrowolna. Odpowiednie zabiegi księgowe pozwalają skutecznie obejść obowiązek jego płatności. Dlatego od lat ZPP postuluje zastąpienie CIT maksymalnie uproszczonym podatkiem przychodowym na niskim poziomie. To tylko jedna z propozycji, którą podczas trwania kampanii będziemy chcieli zaszczepić w świadomości rządzących, biznesu, ale i obywateli. Naszym celem jest sprawić, aby biznes działał dla Polski i aby nasz kraj odwdzięczył się przedsiębiorcom wzajemnością w tej kwestii – mówi Cezary Kaźmierczak, prezes ZPP.

Kampania Biznes dla Polski, Polska dla biznesu realizowana będzie w oparciu o cztery strategiczne bloki tematyczne: kwestie podatkowe, inwestycje, wybory konsumenckie oraz decyzje regulacyjne.

– Podatki, inwestycje, sfera wyborów konsumenckich i regulacje to elementy, na których będziemy szczególnie skupiać się w kampanii Biznes dla Polski, Polska dla biznesu. Uważamy, że te cztery filary to fundament dla realizowania polityki nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego. Nasz projekt promować będzie postawy, które zaowocują wytworzeniem efektywnej synergii między przedsiębiorcami, konsumentami i organami administracyjnymi – dodaje Jacek Podgórski, dyrektor Forum Podatkowo-Regulacyjnego ZPP.

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA