Monika Król, wiceprezes BLIKA, poinformowała o planach zagranicznej ekspansji swojej firmy. Popularna w Polsce usługa płatnicza w najbliższym czasie ma być dostępna na Słowacji i w Rumunii, a następnie również w Hiszpanii, we Włoszech, Francji i w Niemczech.
Monika Król zauważa, że w tych krajach funkcjonują już rozwiązania zbliżone funkcjami do BLIKA. Jednak polska usługa jest unikatowa pod względem kompleksowości oferowanych rozwiązań, bo jako jeden system zapewnia rozwiązania dla handlu w internecie (e-commerce), stacjonarnych punktów sprzedaży (przez terminale płatnicze) czy przelewy na numer telefonu.
Wiceprezes BLIKA zwraca uwagę na potrzebę stworzenia europejskiego rozwiązania płatniczego, które będzie niezależne od amerykańskich kart płatniczych i usług, takich jak Apple Pay czy Google Pay.
BLIK to polski system płatności mobilnych uruchomiony w 2015 roku. Należy do spółki Polski System Płatności, której udziałowcami są banki: Alior, Millennium, Santander, ING, mBank oraz PKO.
BLIK cieszy się potężną popularnością w Polsce. Tylko w ubiegłym roku skorzystało z niego prawie 16 milionów osób, które zrealizowały za pośrednictwem tego systemu 1,8 miliarda transakcji na kwotę 243 miliardów złotych.
blik.com, pap.pl