Krajowy rynek cateringu dietetycznego stale rośnie.

Fot. Pixabay

Szacunkowa wartość polskiego rynku cateringu dietetycznego wynosi nawet 2 mld zł – informuje portal Bankier. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Kukuła Healthy Food średnio co piąty Polak zamawia catering regularnie, natomiast 60 proc. robi to od czasu do czasu, np. żeby schudnąć.

Cytowana przez Bankier.pl Agnieszka Tokarz z Nice to Fit You powiedziała, że polski rynek jest „specyficzny”, jeśli chodzi o catering dietetyczny, bo mamy bardzo dużo firm działających w tej branży.

– Chyba najwięcej na tle rynków całej Europy, jeśli nie całego świata. To pokazuje, jak chętnie ludzie z nich korzystają – dodała Agnieszka Tokarz.

Duże znaczenie dla rozwoju polskiego rynku cateringowego miała pandemia i lockdowny, gdy Polacy chcieli i musieli unikać wychodzenia do sklepów, a także traktowali catering, jako sposób na trzymanie wagi. Rosnąca rola tego typu diety może przynieść pozytywne zmiany w nawykach żywieniowych Polaków, którzy niewykluczone, że zaczną jeść zdrowiej.

Jako główne powody korzystania z diet pudełkowych przez Polaków są chęć redukcji wagi i zdrowszego odżywiania lub urozmaicenia dotychczasowej diety. Poza tym Polacy chcą oszczędzać czas poświęcany na gotowanie, gdyż według badania Cateromarketu statystyczny Polak poświęca na takie czynności nawet półtora dnia w ciągu miesiąca, co w skali roku daje 18 dni.

Źródło: Bankier.pl

Poprzedni artykułHolandia znacjonalizuje gospodarstwa rolników po to, aby je… zamknąć!
Następny artykuł„Lista wstydu” polskich firm w Rosji