Obroty i odwiedzalność centrów handlowych w Polsce rosną – wynika z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Fot. Pixabay

Obroty najemców w centrach handlowych w październiku 2022 r. były o 16 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2019 r. Co więcej, obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych.

Najwyższy wzrost odnotowały największe galerie, które liczą ponad 60 tys. mkw., gdzie wyniósł on 18,3 proc. W przypadku dużych galerii, liczących od 40 tys. do 60 tys. mkw. wzrost wyniósł 17 proc., u średnich (od 20 do 40 tys. mkw.) było to 9,2 proc., a w najmniejszych (od 5 do 20 tys. mkw.) – 8 proc.

Jeśli chodzi o kategorie zakupowe, to najwyższy wzrost odnotowano w gastronomii (34,3 proc.), a następnie w RTV i AGD (23,9 proc.) oraz odzieży (8,4 proc.).

– W październiku obroty centrów handlowych utrzymały pozytywny trend rosnąc o 16 proc. w porównaniu do 2019 r. Widać jednak, że presja inflacyjna, rosnące koszty nośników energii i niestabilna sytuacja gospodarcza wpływają na ich dynamikę – powiedział Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych. – Klienci oszczędzają pieniądze i dokonują bardziej przemyślanych zakupów, co wpływa również na liczbę wizyt w centrach handlowych. Z uwagą obserwujemy wpływ czynników makroekonomicznych na postawy konsumentów, zwłaszcza, że ostatni kwartał roku jest kluczowy dla wyników handlu – dodał.

PRCH poinformowała też o odwiedzalności centrów handlowych mierzonej liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu (PRCH Footfall Density Index) oraz o odwiedzalności ogółem. W przypadku PRCH Footfall Density Index w październiku 2022 r. odwiedzalność była o 0,3 proc. wyższa niż w październiku 2019 r., a drugi wskaźnik się zmniejszył i odwiedzalność ogółem była o 3,1 proc. niższa niż w listopadzie 2019 r.

Poprzedni artykułKomu służy manipulacja cenami?
Następny artykułKorzystne zmiany w prawie budowlanym sprzyjają także inwestycjom w OZE