fbpx
piątek, 1 grudnia, 2023
Strona głównaInnowacjeChińczycy zawieszają sprzedaż dronów w Rosji i na Ukrainie

Chińczycy zawieszają sprzedaż dronów w Rosji i na Ukrainie

Największy na świecie chiński producent dronów, firma DJI Technology, tymczasowo zawiesza działalność w Rosji i Ukrainie. DJI jest pierwszą dużą chińską firmą, która wstrzymała sprzedaż do Rosji od czasu inwazji Moskwy na Ukrainę w lutym.

„DJI potępia jakiekolwiek użycie naszych dronów w celu wyrządzenia krzywdy i tymczasowo zawiesza sprzedaż w tych krajach, aby upewnić się, że nikt nie użyje naszych dronów w walce” – poinformował w środę rzecznik firmy, cytowany przez Agencję Reutera.

Mimo że wiele firm zachodnich w ramach protestu wycofało się z Rosji, wiele chińskich podmiotów gospodarczych nie zaprzestało robienia interesów w Rosji, kierując się stanowiskiem Pekinu, który powstrzymał się od krytyki Moskwy w związku z inwazją.

Rzecznik DJI powiedział Agencji Reutera, że zawieszenie działalności w Rosji i w Ukrainie „nie miało na celu wydania oświadczenia na temat jakiegokolwiek kraju, ale wydanie oświadczenia na temat naszych zasad”.

Ukraińskie władze oskarżyły firmę DJI, największego na świecie producenta dronów konsumenckich i przemysłowych, o przekazanie danych dotyczących ukraińskiego wojska Rosjanom. W zeszłym miesiącu DJI odrzuciło te oskarżenia, nazywając je „całkowicie fałszywymi”.

Jeden z niemieckich detalistów podał takie informacje jako powód wycofania produktów DJI z półek sklepowych.

W internecie pojawiły się nagrania sugerujące, że rosyjskie wojsko korzysta z produktów DJI. Rzecznik firmy oświadczył w zeszłym miesiącu, że nie jest w stanie zweryfikować tych informacji, a DJI nie ma kontroli nad wykorzystaniem swoich produktów.

Reuters/KR

Konrad Rajca
Konrad Rajca
Niezależny analityk i doradca, specjalista w tematyce międzynarodowej, w szczególności azjatyckiej i geopolitycznej. Konsultant Public Relations i Public Affairs. Pracował w mediach, m.in w Polskiej Agencji Prasowej i miesięczniku „Stosunki Międzynarodowe". Publikował m.in. w „Rzeczpospolitej" i „Najwyższym Czasie". Pracował także w sektorze publicznym – w Biurze Przewodniczącego Komisji Spraw Zagranicznych Sejmu i Urzędzie m.st Warszawy, gdzie był rzecznikiem prasowym Urzędu Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy. Współpracował z Polsko-Amerykańską Fundacją Edukacji i Rozwoju Ekonomicznego (PAFERE). Absolwent Instytutu Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.

INNE Z TEJ KATEGORII

Singapur najdroższym miastem świata. W Azji ceny rosną wolniej

Singapur i Zurych to najdroższe miasta świata, za nimi są: Genewa, Nowy Jork i Hongkong – wynika z rankingu Economist Intelligence Unit (EIU). Agencja ostrzega, że światowy kryzys związany ze wzrostami kosztów życia jeszcze się nie skończył.
< 1 MIN CZYTANIA

Chińska riwiera będzie centrum wolnego handlu

Władze Państwa Środka zapowiadają przekształcenie położonej na południu kraju wyspy Hainan w największy na świecie port wolnego handlu.
< 1 MIN CZYTANIA

Brytyjczycy przeciwni napływowi nielegalnych imigrantów

Wielka Brytania zmaga się z poważnymi problemami gospodarczymi, takimi jak rosnące koszty życia i bezrobocie. Na dodatek Wyspy wciąż zalewa fala nielegalnych imigrantów. Brytyjczycy mają dość, a winą za kryzys imigracyjny obarczają unijne władze.
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Singapur najdroższym miastem świata. W Azji ceny rosną wolniej

Singapur i Zurych to najdroższe miasta świata, za nimi są: Genewa, Nowy Jork i Hongkong – wynika z rankingu Economist Intelligence Unit (EIU). Agencja ostrzega, że światowy kryzys związany ze wzrostami kosztów życia jeszcze się nie skończył.
< 1 MIN CZYTANIA

Geely ruszy w Polsce z produkcją samochodów elektrycznych

Chińska firma Geely będzie produkować modele swoich marek w fabryce Izery w Jaworznie. Ostateczne ustalenia mają prowadzić do wyboru dwóch modeli chińskiego właściciela. Ma to pozwolić na takie moce produkcyjne, by zapewnić rentowność zakładu i planowaną skalę.
< 1 MIN CZYTANIA

Chiński producent elektryków zastąpi pracowników sztuczną inteligencją i robotami

Chiński lider produkcji pojazdów elektrycznych Nio chce, żeby do 2027 r. sztuczna inteligencja i roboty zastąpiły w firmie 30 proc. siły roboczej. Ma to poprawić wydajność, obniżyć koszty i zmniejszyć zależność od wykwalifikowanych pracowników. W listopadzie firma zwolniła już 10 proc. personelu.
< 1 MIN CZYTANIA