Największa organizacja chińskich konsumentów wezwała do bojkotu promocji posiłków KFC twierdząc, że zachęca ona do marnowania żywności. Chińskie Stowarzyszenie Konsumentów (CCA) twierdzi, że „doprowadziła niektórych klientów do szału zakupów”.

KFC uruchomiło w zeszłym tygodniu promocję z Pop Martem, chińskim producentem zabawek znanym z tzw. „tajemniczych pudełek”. Klienci przy zakupie niektórych zestawów posiłków KFC mogą zbierać limitowane wersje lalek Dimoo o dużych oczach i okrągłych twarzach. Sieć uruchomiła niezwykle popularną promocję w zeszłym tygodniu, aby uczcić 35. rocznicę otwarcia swojego pierwszego lokalu w Chinach kontynentalnych.

KFC „wykorzystało sprzedaż pudełek z limitowaną edycją, aby skłonić konsumentów do irracjonalnych i nadmiernych zakupów zestawów posiłków, co jest sprzeczne z porządkiem publicznym, dobrymi obyczajami i duchem prawa” – napisała w oświadczeniu chińska, państwowa organizacja konsumentów.

Miało to skutkować tym, że „pojedynczy klient wydał 10 494 juanów (1649 USD) na ponad 100 posiłków za jednym razem, aby zebrać zabawki, a niektórzy płacili innym za zakup posiłków dla nich lub po prostu je wyrzucali”.

W 2020 r. chiński rząd rozpoczął kampanię przeciwko marnowaniu żywności, której inicjatorem był sam prezydent Xi Jinping. Nazwał wtedy ilość marnowanej żywności w Chinach za „szokującą i przygnębiającą”. „Kampania czystego talerza” pojawiła się w kontekście obaw o bezpieczeństwo żywnościowe podczas pandemii. W ramach kampanii zakazano np. internetowym influencerom „napadowego objadania się na platformach społecznościowych” online, a bywalców restauracji namawiano, aby nie zamawiali więcej niż mogą zjeść.

BBC/KR

Poprzedni artykułRada Przedsiębiorczości apeluje o odroczenie wejścia w życie Polskiego Ładu do 2023 roku
Następny artykułZaniechanie poboru PIT związanego z hipotekami