Wejście Pinduoduo na amerykański rynek oznacza międzynarodową ekspansję tego marketplace, po kilku latach rywalizacji o klientów na chińskim rynku z takimi firmami jak Alibaba czy JD.com.
Pinduoduo założył w 2015 roku Colin Huang, były pracownik Google. Platforma początkowo spełniała rolę pośrednika – głównie w handlu produktami rolnymi. Jej rozkwit i wzrost liczby użytkowników nastąpił podczas pandemii COVID-19. Szczególnie cenny okazał się wtedy opracowany przez firmę model logistyczny, pozwalający realizować dostawy bezpośrednio od producentów do konsumentów.
Przedsiębiorstwo prowadzi też kursy dla rolników, które pomagają im handlować swoimi produktami przez internet.
Pinduoduo posiada również rozbudowane funkcje charakterystyczne dla internetowych marketplace (czyli np. Allegro lub Amazon) łączących sprzedawców z wielu branż z klientami. Charakteryzuje się bardzo tanimi produktami oraz możliwością zakupów grupowych oraz integracją z popularnymi w Chinach mediami społecznościowymi, jak np. serwis WeChat.
Guardian