fbpx
wtorek, 11 lutego, 2025
Strona głównaTransportCi przedsiębiorcy muszą dopłacać do biznesu

Ci przedsiębiorcy muszą dopłacać do biznesu

Właściciele stacji kontroli pojazdów po raz kolejny zaapelowali do rządu o podniesienie cen za okresowe badania techniczne samochodów.

Konfederacja Lewiatan i Związek Pracodawców Stacji Kontroli Pojazdów wskazują, że obecna opłata za badanie techniczne w wysokości 98 zł za samochód osobowy obowiązuje już niemal 18 lat. W efekcie przedsiębiorcy, którzy prowadzą stacje kontroli pojazdów, do każdego badania technicznego dopłacają już ponad 10 złotych. Wszystko przez inflację. Przedstawiciele pracodawców twierdzą, że do pozostałych badań pojazdów przedsiębiorcy muszą dopłacać nawet więcej.

– Ale nie tylko inflacja niszczy branżę. Od 2004 roku znacznie wzrosły koszty prowadzenia działalności. W czerwcu 2021 roku były wyższe o 115 proc., a w czerwcu br., według bardzo ostrożnych szacunków, już o ponad 150 proc. Dzieje się tak, ponieważ drożeją media energetyczne, rosną podatki i opłaty, płace, składki odprowadzane do ZUS – powiedział Kazimierz Zbylut, prezes Związku Pracodawców SKP. – Rosną także koszty serwisu przyrządów i urządzeń, stanowiących obowiązkowe wyposażenie SKP. W przyszłym roku zapowiadane są kolejne podwyżki, m.in. płacy minimalnej – dodał związkowiec.

Konfederacja Lewiatan wskazuje, że przedsiębiorcy SKP cierpią, bo obowiązują ich ceny urzędowe i w przeciwieństwie do firm z innych branż nie mogą oni swobodnie korygować cen swoich towarów i usług.

„Branża powoli upada. Od kilku miesięcy Konfederacja Lewiatan i Związek Pracodawców SKP apelują do ministra infrastruktury o pilną waloryzację opłat, ponieważ zagrożone jest funkcjonowanie blisko 6 tysięcy firm i wiele miejsc pracy” – podkreślono w komunikacie Konfederacji Lewiatan.

Branża chce podwyżki cen badań technicznych

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA