W opublikowanym komunikacie Comarch oznajmił, że zamknięcie marketplace Wszystko.pl jest efektem przeglądu realizowanych w firmie projektów R&D. Jednocześnie stworzona na potrzeby tego serwisu technologia zostanie użyta w innych sektorach firmy odpowiedzialnych za rozwój produktów ERP (oprogramowania do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwami).
Od 15 lutego użytkownicy platformy nie mają już możliwości prowadzenia sprzedaży.
Wszystko.pl było projektem, który zapowiedziano pierwszy raz w 2021 roku. Zgodnie z ówczesnymi komunikatami Comarch chciał rzucić wyzwanie Allegro i w pięć lat zbudować solidną pozycję na rynku. Jako główną przewagę nad konkurencją podawano brak prowizji od sprzedaży, którą płacą firmy wystawiające swoje produkty np. na Allegro. Serwis wystartował w połowie 2023 roku, aby teraz, zaledwie po kilku miesiącach na rynku, zakończyć swoją działalność.
Marketplace to platformy internetowe, które udostępniają możliwość wystawiania swoich ofert przez sprzedawców. Najpopularniejszym tego typu serwisem w Polsce jest Allegro, natomiast znane również w naszym kraju są globalne marki, jak amerykański Amazon czy chiński Aliexpress. Kilka lat temu na polskim rynku popularny był też serwis Shopee (głównie przez swoje agresywne kampanie reklamowe), który jednak zakończył swoją działalność na początku 2023 roku.