Od początku 2022 r. niemal 20 tys. firm w Polsce zdecydowało się na poszerzenie swojej działalności o jakąś formę handlu internetowego – informuje „Rzeczpospolita”.

Fot.Pixabay

Tylko w 2021 r. na taki krok zdecydowało się aż 120 tys. podmiotów, wśród których najwięcej jest firm z sektora handlu hurtowego i detalicznego. Najmniej podmiotów oferujących sprzedaż internetową jest natomiast w administracji publicznej.

W efekcie, według cytowanych przez „Rz” danych KRS wynika, że w naszym kraju przeszło 250 tys. firm oferuje sprzedaż przez internet. W tym gronie tylko ok. 53 tys. firm sprzedaż przez internet miało zarejestrowaną jako główną działalność już od początku swego istnienia.

– Przedsiębiorcy, którzy uważnie obserwują trendy i wykorzystują je do budowania swojej konkurencyjności, już na starcie wygrywają z tymi, którzy ociągają się w transformacji cyfrowej – powiedział „Rzeczpospolitej” Rafał Gadomski, prezes Advox Studio (software house).

Dane firmy badawczo-technologicznej Gemius mówią, że dzisiaj na zakupy przez internet decyduje się aż 77 proc. polskich internautów, a popularność takiej formy zakupów wzrosła szczególnie w trakcie pandemii. To sprawiło, że w kwietniu 2022 r. sprzedaż detaliczna online była o ponad 33 proc. wyższa niż rok wcześniej. Statystyki przytaczane przez Gemius mówią, że zakupy spożywcze przez internet robi aż 35 proc. jego użytkowników, a ponad połowa zaczęła to robić właśnie w trakcie pandemii lub tuż po jej zakończeniu.

Źródło: Rzeczpospolita

Poprzedni artykułZUS przypomina o ważnym obowiązku przedsiębiorców
Następny artykułWażne zmiany na rynku konopi siewnych