Zezwolenie wymaga jednak, aby na przednim siedzeniu pasażera siedziała osoba zapewniająca bezpieczeństwo. Człowiek będzie mógł przejąć kontrolę nad pojazdem jedynie nagłych przypadkach.
Baidu poinformowało, że już 10 autonomicznych samochodów zaczęło oferować pasażerom przejazdy na obszarze o powierzchni 60 kilometrów kwadratowych na przedmieściach Pekinu. Firma obsługuje już autonomiczną flotę taksówek w Pekinie w ramach usług przewozowych Apollo Go, ale pojazdy w ramach tej usługi muszą mieć za kierownicą „kierowcę bezpieczeństwa”. Autonomiczne taksówki Apollo Go Baidu działają w dziewięciu miastach w całych Chinach, w tym w Szanghaju, Shenzhen i Kantonie.
Chiny mają ambicje bycia liderem w technologii autonomicznych przewozów na świecie i rywalizują z USA w tym obszarze. W USA już w 2020 roku firma Alphabet’s Waymo zaczęła oferować usługi taksówek bez kierowcy w Phoenix w Arizonie.
W 2020 r. Pekin wyznaczył sobie cel, aby 70 proc. samochodów sprzedawanych w 2030 r. posiadało technologię autonomicznej jazdy na poziomie 2 i 3. Poziom 2 oznacza częściową automatyzację jazdy – pojazd może kontrolować kierowanie i prędkość. Automatyzacja poziomu 3 oznacza, że samochód może wykryć, co się dzieje wokół niego i jeździć sam.
Baidu, najbardziej znana chińska wyszukiwarka (także usług reklamowych online), w ostatnich latach dużo zainwestowała w technologię autonomicznej jazdy i sztucznej inteligencji, w tym zautomatyzowanych asystentów osobistych i chipy AI. Firma podała w oświadczeniu, że w ciągu ostatnich dziewięciu lat „zgromadziła ponad 27 milionów kilometrów testów drogowych bez wypadków drogowych”.
Associated Press/KR