fbpx
piątek, 19 kwietnia, 2024
Strona głównaBiznesCoraz więcej powierzchni handlowych

Coraz więcej powierzchni handlowych

W 2021 r. w Polsce przybyło ok. 300 tys. metrów kwadratowych powierzchni handlowych – wynika z raportu firmy CBRE.

Taki wynik oznacza, że rynek powierzchni handlu urósł o 12 proc. rok do roku, a roczny przyrost podaży ukształtował się na poziomie z 2019 r. CBRE przewiduje, że w 2022 r. ponownie przybędzie ok. 300 tys. metrów kwadratowych przestrzeni zakupowej, czyli ubiegłoroczny trend powinien się utrzymać.

– Za nami kolejny rok pełen wyzwań dla rynku handlowego. Podobnie jak w 2020 r. funkcjonowanie części obiektów było ograniczone przez 2,5 miesiąca. Jednak negatywny wpływ obostrzeń okazał się mniejszy. Odwiedzalność wzrosła, w najlepszych miesiącach zbliżając się nawet do poziomów sprzed Covid-19 – wyjaśniła cytowana w komunikacie szefowa sektora handlowego w CBRE Magdalena Frątczak. – Zwiększały się również obroty sklepów. Podczas gdy w 2020 spadek rok do roku wyniósł 30 proc., to w minionym roku był mniejszy jedynie o 16 proc. względem 2019 r. Klienci wciąż rzadziej niż przed pandemią odwiedzali centra handlowe, ale robili większe zakupy podczas jednej wizyty. W tym roku częstotliwość wizyt w sklepach wciąż będzie skorelowana z zachorowalnością na koronawirusa, ale sprzedaż detaliczna będzie rosła, zarówno w kanale e-commerce jak i stacjonarnym – powiedziała Magdalena Frątczak.

CBRE wskazuje, że w 2021 r. w Polsce pojawiło się 11 nowych marek zagranicznych, w tym 5 modowych.

Źródło: ISBNews

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Branża IT redukuje zatrudnienie i zwiększa długi

O 1/3 wzrosło w ciągu dwóch lat zadłużenie branży IT – wynika z najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów. Sektor „skazany na rozwój” powoli zaczyna być ofiarą własnego sukcesu. Jego długi wynoszą obecnie 264 mln zł, ale jeszcze więcej, bo prawie 400 mln zł, firmy informatyczne muszą odzyskać od swoich klientów.
4 MIN CZYTANIA

Nadchodzą jeszcze trudniejsze czasy dla małych sklepów. Ich liczba systematycznie maleje

Po ponad dwóch latach przerwy powrócił 5-procentowy VAT na żywność. Sieci dyskontów, które toczą wojnę o klientów, kuszą obietnicą, że cen nie podniosą, bo podatek wezmą na siebie. Korzystna dla klientów zapowiedź może okazać się zabójcza dla i tak słabnących i znikających z rynku małych sklepów.
5 MIN CZYTANIA

Zatory płatnicze uderzają w sektor MŚP. Czy sposobem na nie może być faktoring?

Od 2020 r. UOKiK ma uprawnienia do zwalczania zatorów płatniczych, które są szczególnie groźnie dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Rosnące w kolejnych latach liczby i kwoty nakładanych kar pokazują, że nie jest łatwo rozwiązać ten problem systemowo. Ale przedsiębiorcy zabezpieczają się przed zatorami również na własną rękę. Wykorzystują do tego faktoring.
3 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA