W 2021 r. w Polsce przybyło ok. 300 tys. metrów kwadratowych powierzchni handlowych – wynika z raportu firmy CBRE.

Fot. Pixabay

Taki wynik oznacza, że rynek powierzchni handlu urósł o 12 proc. rok do roku, a roczny przyrost podaży ukształtował się na poziomie z 2019 r. CBRE przewiduje, że w 2022 r. ponownie przybędzie ok. 300 tys. metrów kwadratowych przestrzeni zakupowej, czyli ubiegłoroczny trend powinien się utrzymać.

– Za nami kolejny rok pełen wyzwań dla rynku handlowego. Podobnie jak w 2020 r. funkcjonowanie części obiektów było ograniczone przez 2,5 miesiąca. Jednak negatywny wpływ obostrzeń okazał się mniejszy. Odwiedzalność wzrosła, w najlepszych miesiącach zbliżając się nawet do poziomów sprzed Covid-19 – wyjaśniła cytowana w komunikacie szefowa sektora handlowego w CBRE Magdalena Frątczak. – Zwiększały się również obroty sklepów. Podczas gdy w 2020 spadek rok do roku wyniósł 30 proc., to w minionym roku był mniejszy jedynie o 16 proc. względem 2019 r. Klienci wciąż rzadziej niż przed pandemią odwiedzali centra handlowe, ale robili większe zakupy podczas jednej wizyty. W tym roku częstotliwość wizyt w sklepach wciąż będzie skorelowana z zachorowalnością na koronawirusa, ale sprzedaż detaliczna będzie rosła, zarówno w kanale e-commerce jak i stacjonarnym – powiedziała Magdalena Frątczak.

CBRE wskazuje, że w 2021 r. w Polsce pojawiło się 11 nowych marek zagranicznych, w tym 5 modowych.

Źródło: ISBNews

Poprzedni artykułSzykują się kolejne uproszczenia w VAT. Co to oznacza dla przedsiębiorców?
Następny artykuł82. rocznica pierwszej masowej deportacji Polaków na Wschód