W trakcie pandemii koronawirusa polscy konsumenci zaczęli przykładać mniejszą wagę do tego, jak kupowane przez nich produkty wpływają na środowisko i ekologię — dowiadujemy się z badania przytaczanego przez „Rzeczpospolitą”.

Pexels.com

Badanie Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej wykazało, że obecnie 42,7 proc. polskich konsumentów interesuje się, jak ich decyzje zakupowe wpływają na środowisko. To o ponad 10 punktów procentowych mniej niż przed pandemią, gdy było to ważne dla 52,9 proc. ankietowanych. Spadł też odsetek osób, które unikają produktów firm, mogących mieć negatywny wpływ na środowisko z 55,8 proc. w 2019 r. do 45,3 proc. dzisiaj.

W wyniku pandemii zmniejszyła się też mobilność ludzi, którzy zaczęli znacznie bardziej zwracać uwagę na lokalne inicjatywy i są one ważne dla niemal 59 proc. konsumentów. Przytaczane przez „Rzeczpospolitą” badanie wykazało, że 76 proc. Polaków chciałoby, żeby przedsiębiorcy, z których usług i produktów korzystają, wspierali lokalne potrzeby. Z drugiej strony 81 proc. samych przedsiębiorców zgadza się, że współpraca z lokalną społecznością to najważniejszy obszar odpowiedzialnego biznesu.

Źródło: Rzeczpospolita