W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 r. w Polsce z rynku zniknęło ponad trzy tysiące sklepów – dowiadujemy się z danych przytaczanych przez wiadomoscihandlowe.pl.

Pexels.com

Według cytowanego przez portal Tomasza Starzyka z firmy analitycznej Dun & Bradstreet Poland liczba sklepów spadała we wszystkich monitorowanych branżach poza trzema – sklepami z AGD (wzrost o 54 sklepy), artykułami medycznymi (wzrost o 16 sklepów) oraz piekarniami i ciastkarniami (wzrost o 10).

Według danych Dun & Bradstreet Poland najwięcej znika sklepów ogólnospożywczych (644), niewyspecjalizowanych (532) oraz odzieżowych (487). Zmalała też liczba sklepów sprzedających różne artykuły FMCG, tj. mięsnych, owocowo-warzywnych, alkoholowych oraz tytoniowych i rybnych.

W porównaniu do końca 2021 r. liczba sklepów w Polsce zmalała o 0,8 proc. – do poziomu 373 039.

– Jeśli tak wysoki spadkowy trend utrzyma się w kolejnych sześciu miesiącach, to na koniec 2022 roku można spodziewać się rekordowej w ostatnich latach liczby likwidacji, przekraczającej pięć tysięcy placówek – powiedział Tomasz Starzyk w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl.

Poza likwidacjami problemem w Polsce jest też duża liczba zawieszanych działalności, która od początku stycznia tego roku dotknęła ponad 4,5 tysięcy polskich sklepów. Nasilenie po branżach jest podobne, jak w przypadku likwidacji. Zdaniem Tomasza Starzyka jest to pokłosie dwóch lat pandemii, związanych z nimi lockdownów oraz wzrostu znaczenia branży e-commerce.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

Poprzedni artykułBGK zachęca polskie firmy do inwestycji
Następny artykułKongres 590 – Rozmowa z Jarosławem Wróblem