fbpx
czwartek, 1 czerwca, 2023
Strona głównaBiznesCzego biznes spodziewa się po 2022 roku?

Czego biznes spodziewa się po 2022 roku?

Niewiele polskich firm spodziewa się, że przyszły rok będzie lepszy dla ich biznesów niż obecny — wynika z badania przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wśród mikro, małych i średnich firm.

Optymistycznie o 2022 r. wypowiada się tylko 16 proc. przedsiębiorców. Z kolei 27 proc. twierdzi, że przyszły rok będzie gorszy niż obecny, a 31 proc. nie spodziewa się zmiany sytuacji. Co czwarty ankietowany nie wie co przyniesie kolejnych 12 miesięcy.

Aż 65,2 proc. firm obawia się, że przyszły rok będzie oznaczał dla nich wzrost kosztów. Z kolei 17,6 proc. przedsiębiorców martwi się o to, czy uda im się znaleźć dobrych pracowników, a 16,2 proc. niepokoi się spadkiem sprzedaży. Niewiele ponad 9 proc. ankietowanych obawia się też konieczności dopasowania do nowych regulacji, np. tych wynikających z walki z pandemią.

— O ile trudny do udźwignięcia wzrost kosztów wskazują jednogłośnie przedstawiciele wszystkich branż, to już reszta wyzwań ma inne znaczenie w zależności od rodzaju działalności. Nieterminowe dostawy stały się pandemiczną zmorą handlu (17 proc.) i w niewiele mniejszej skali budownictwa. Z kolei spadek sprzedaży przygnębia co czwartą firmę produkcyjną, a poszukiwania nowych pracowników jedną piątą transportu i przemysłu. Co niepokojące, aż 18 proc. firm budowlanych sygnalizuje, że kłopotliwe staje się dla nich utrzymanie płynności finansowej, niewiele rzadziej skarży się też na to transport — powiedział w komunikacie Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor.

Źródło: BIG InfoMonitor

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czy Bruksela przywróci w Polsce możliwość reklamowania aptek?

Komisja Petycji Parlamentu Europejskiego omówiła petycję Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET w sprawie zakazu reklamy aptek w Polsce. Zdaniem wnioskodawców zakaz nie przystaje do współczesnych realiów.
2 MIN CZYTANIA

Lean Manufacturing wyeliminuje marnotrawstwo w firmach [WYWIAD]

Lean Manufacturing to zmiana sposobu myślenia i stylu zarządzania przedsiębiorstwem, to metodyka ciągłego doskonalenia. Decyzja o wejściu na drogę Lean może przynieść firmie wiele korzyści – mówi Jarosław Sobkowiak, prezes BDO Advisory.
5 MIN CZYTANIA

Aptekarze zdecydowanie przeciwni planom rządu

Przedstawiciele sieci aptecznych sprzeciwiają się rządowym planom „doregulowania” ustawy zwanej potocznie „apteką dla aptekarza” i wystosowali już stosowny apel.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Rząd przedłuża program Mały ZUS Plus

Ministerstwo Rozwoju i Technologii poinformowało o przedłużeniu programu Mały ZUS Plus skierowanego do polskich przedsiębiorców.
2 MIN CZYTANIA

Polska będzie rozwijać technologię magazynowania energii

W Warszawie wybrane spółki Skarbu Państwa i polskie uczelnie podpisały list intencyjny w sprawie rozwoju elektrochemicznego magazynowania energii.
2 MIN CZYTANIA

Aptekarze zdecydowanie przeciwni planom rządu

Przedstawiciele sieci aptecznych sprzeciwiają się rządowym planom „doregulowania” ustawy zwanej potocznie „apteką dla aptekarza” i wystosowali już stosowny apel.
2 MIN CZYTANIA