Działania społeczne, środowiskowe oraz ład korporacyjny (ESG) firmy mają znaczenie dla 53,4 proc. konsumentów. Czynniki te są równie istotne dla pań, jak i dla panów, ale różnice widać w podziale na wiek konsumentów. Im młodsi zakupowicze, tym wyższy odsetek osób zwracających uwagę na ESG. Jeśli chodzi o konsumentów po 56 roku życia to decyzje zakupowe w oparciu o ESG podejmuje niewiele ponad połowa z nich, podczas gdy u osób poniżej 35 roku życia jest to już ponad 56 proc. osób.
Innym, bardziej naturalnym czynnikiem wpływającym na istotność kwestii ESG przy podejmowaniu decyzji zakupowych, jest zasobność portfeli konsumentów. Najbardziej na działania społeczne i środowiskowe firmy zwracają osoby zarabiające ponad 9 tys. zł, a najmniej te, których wynagrodzenia nie przekraczają 3 tys. zł.
Jednocześnie, z badania zleconego przez portal Wyborcza.biz dowiadujemy się, że ponad 85 proc. osób twierdzi, że firmy powinny dbać zarówno o swoje wyniki finansowe, jak i o środowisko naturalne, ale też powinny zaangażować się w walkę z nierównościami społecznymi oraz dbać o własnych pracowników i dostawców. W związku z tym, konsumenci są gotowi dopłacać do produktów nawet 10 proc. ceny, jeśli dana firma będzie na tyle odpowiedzialna, aby sygnować swoje produkty certyfikatami ekologicznymi albo społecznymi.
Źródło: Wyborcza.biz