Firma doradcza CBRE twierdzi, że jak na razie handel tradycyjny nie zostanie wyparty przez handel internetowy, a nawet wzmocni swój udział w rynku.

Dane CBRE mówią, że na koniec marca 2022 r. w Polsce w budowie pozostawało aż 250 tys. mkw. powierzchni, a czego aż 230 tys. mkw. ma zostać ukończonych jeszcze w tym roku. Większość z nowych obiektów to parki handlowe powstające w małych miastach. Na znaczeniu zyskują również ulice handlowe, choć ciągle jest to mniej rozwinięty rynek niż w krajach Europy Zachodniej. Istniejące sieci handlowe w celu przyciągnięcia konsumentów „testują nowe formaty sprzedaży oraz stawiają na zrównoważony rozwój i środowisko”.

„Pomimo dynamicznego rozwoju handlu internetowego, prognozy dla rozwoju sprzedaży w formule tradycyjnej są dobre” – twierdzą analitycy CBRE. „Czynsze utrzymują się na stabilnym poziomie i wynoszą 100-130 euro miesięcznie za mkw. w Warszawie i 40-60 euro miesięcznie za mkw. w innych największych miastach Polski” – dodano.

CBRE, powołując się na dane Głównego Urzędu Statystycznego, wskazała że tylko w pierwszym kwartale 2022 r. sprzedaż detaliczna w naszym kraju wzrosła o 9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r. Z kolei w marcu dynamika sprzedaży detalicznej osiągnęła 9,6 proc. rok do roku i była o 16,4 proc. wyższa niż w lutym.

PAP

Poprzedni artykułApel pracodawców do ministra infrastruktury
Następny artykułZłodzieje i szabrownicy, czyli rosyjscy żołnierze na ukraińskiej wsi