fbpx
piątek, 21 czerwca, 2024
Strona głównaKrajCzy Polacy chcą kupować ukraińskie towary?

Czy Polacy chcą kupować ukraińskie towary?

Większość Polaków chciałaby, żeby do polskich sklepów trafiły towary z Ukrainy — informuje „Rzeczpospolita”.

Badanie firmy Inquiry wykazało, że za pojawieniem się w naszych sklepach ukraińskich marek jest 60 proc. z nas. Pojawienie się produktów z Ukrainy na polskim rynku zauważyło natomiast 15 proc. ankietowanych, a tylko 20 proc. Polaków zna i potrafi wymienić jakiekolwiek ukraińskie marki. „Rzeczpospolita” podała, że Polacy najczęściej rozpoznają ukraińską markę wódki Nemiroff oraz producenta słodyczy Roshen. Ukraińskie produkty częściej znają mężczyźni niż kobiety.

Polacy są najbardziej otwarci na zakup ukraińskiej żywności i napojów (46 proc.), a także alkoholi (35 proc.). W efekcie aż 58 proc. Polaków chciałoby widzieć ukraińskie produkty w sklepach spożywczych, a już kolejno – 45 i 44 proc. chciałoby ukraińskich artykułów w drogeriach iw  sklepach z odzieżą.

Ponad połowa ankietowanych tłumaczy, że pojawienie się w polskich sklepach towarów z Ukrainy poprawiłoby atrakcyjność ich oferty i dałoby konsumentom większy wybór. Polacy postrzegają to też jako formę pomocy Ukrainie w obliczu rosyjskiej agresji i dowód na to, że polskie wsparcie nie ustępuje, choć być może przybrało mniej bezpośrednią formę.

– Nasze badanie pokazuje nie tylko naszą niezmienną gotowość do pomocy, ale daje także ważną wskazówkę dla rodzimego handlu, aby wspierać ukraińskie marki i zapewnić ich dostępność – powiedziała Agnieszka Górnicka, prezes firmy Inquiry.

Źródło: Rzeczpospolita

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Prawie co piąty Polak udostępnił dane osobowe w zamian za dodatkowe korzyści

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy 18 proc. Polaków udostępniło dane osobowe w zamian za dodatkowe korzyści. Najczęściej za stałą zniżkę lub jednorazowy rabat na produkty bądź usługi – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów pod patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4 MIN CZYTANIA

Jak, gdzie i za ile Polacy planują wakacyjne wyjazdy w kraju

Czy z rodziną czy we dwoje, wyjedziemy na krótko, często więcej niż raz i raczej nad morze. Na noclegi chcielibyśmy wydać nie więcej niż 200 złotych za osobę za noc. Miejsce pobytu wybieramy starannie, przeglądając uważnie oferty wielu obiektów.
4 MIN CZYTANIA

Demografia odporna na finansowe dopalacze. Dzieci to nie koszty, ale inwestycja kapitałowa

Centrum im. Adama Smitha szacuje, że koszt wychowania jednego dziecka w Polsce w roku 2024 (do osiągnięcia osiemnastego roku życia i według stanu na koniec poprzedniego roku) wyniósł 346 tys. zł (1602 zł miesięcznie), a dwójki dzieci wyniósł 579 tys. zł.
3 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA