fbpx
środa, 24 kwietnia, 2024
Strona głównaKrajCzy Polacy chcą kupować ukraińskie towary?

Czy Polacy chcą kupować ukraińskie towary?

Większość Polaków chciałaby, żeby do polskich sklepów trafiły towary z Ukrainy — informuje „Rzeczpospolita”.

Badanie firmy Inquiry wykazało, że za pojawieniem się w naszych sklepach ukraińskich marek jest 60 proc. z nas. Pojawienie się produktów z Ukrainy na polskim rynku zauważyło natomiast 15 proc. ankietowanych, a tylko 20 proc. Polaków zna i potrafi wymienić jakiekolwiek ukraińskie marki. „Rzeczpospolita” podała, że Polacy najczęściej rozpoznają ukraińską markę wódki Nemiroff oraz producenta słodyczy Roshen. Ukraińskie produkty częściej znają mężczyźni niż kobiety.

Polacy są najbardziej otwarci na zakup ukraińskiej żywności i napojów (46 proc.), a także alkoholi (35 proc.). W efekcie aż 58 proc. Polaków chciałoby widzieć ukraińskie produkty w sklepach spożywczych, a już kolejno – 45 i 44 proc. chciałoby ukraińskich artykułów w drogeriach iw  sklepach z odzieżą.

Ponad połowa ankietowanych tłumaczy, że pojawienie się w polskich sklepach towarów z Ukrainy poprawiłoby atrakcyjność ich oferty i dałoby konsumentom większy wybór. Polacy postrzegają to też jako formę pomocy Ukrainie w obliczu rosyjskiej agresji i dowód na to, że polskie wsparcie nie ustępuje, choć być może przybrało mniej bezpośrednią formę.

– Nasze badanie pokazuje nie tylko naszą niezmienną gotowość do pomocy, ale daje także ważną wskazówkę dla rodzimego handlu, aby wspierać ukraińskie marki i zapewnić ich dostępność – powiedziała Agnieszka Górnicka, prezes firmy Inquiry.

Źródło: Rzeczpospolita

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Blisko 67 proc. Polaków odczuwa syndromy depresji. Ile traci na tym gospodarka?

Jak wynika z najnowszego raportu, obecnie 66,6 proc. dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z syndromów najczęściej kojarzonych z depresją. Autorzy badania ostrożnie szacują, że gospodarka traci na tym ok. 3 mld zł rocznie. I to wyliczenie zakłada tylko nieobecność w pracy osób doświadczających epizodów depresyjnych i zaburzeń depresyjnych nawracających.
5 MIN CZYTANIA

Ruch i liczba klientów w galeriach i centrach handlowych wciąż na minusie

Jak wynika z badania firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH, dynamika ruchu w galeriach i centrach handlowych w I kwartale br. wyglądała bardzo podobnie jak rok wcześniej. Wprawdzie nieco ubyło wizyt (o prawie 5 proc. rdr.) i odwiedzających (o niecały 1 proc. rdr.), ale autorzy raportu przekonują, że tego typu placówki wciąż przyciągają wielu klientów.
5 MIN CZYTANIA

Ile zarobią nasi wybrańcy do samorządów?

W ostatnich wyborach prawie 50 tysięcy kandydatów na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów uzyskało wymarzony mandat. Ile zarobią osoby, które będą nas reprezentować w samorządzie?
3 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA