Większość polskich firm nie uwzględnia ryzyka klimatycznego w swoich strategiach.

Pixabay

Polski Instytut Ekonomiczny opublikował najnowszy Miesięczny Indeks Koniunktury, z którego wynika, że polskie firmy nie uwzględniają ryzyka skutków zmian klimatu w swoich strategiach i działaniach. Przedsiębiorstwa z naszego kraju starają się natomiast dostosować warunki pracy do zachodzących zmian w klimacie.

Najnowsze badanie wykazało, że 51 proc. polskich firm już dostosowało warunki pracy do zachodzących zmian klimatu, np. przez dostosowanie pomieszczeń czy wyposażenie pracowników w odpowiednią odzież roboczą. Z kolei 38 proc. badanych firm aktualnie podejmuje takie działania.

„Niemal co trzecia firma (30 proc.) została dodatkowo ubezpieczona od niespodziewanych zjawisk pogodowych utrudniających realizację celów biznesowych. Taki sam odsetek przedsiębiorców deklarował, że w ramach planu inwestycji buduje odporność firmy na zmiany klimatu (np. poprzez infrastrukturę i systemy awaryjne, odpowiednie warunki itp.)” – napisano w komunikacie PIE.

Z badania dowiadujemy się również, że niemal co trzecia firma śledzi prognozy pogody i ostrzeżenia meteorologiczne oraz posiada procedury działania w razie wystąpienia groźnych zjawisk atmosferycznych, a co czwarta firma ma strukturę zarządzania na wypadek klęsk żywiołowych oraz jest przygotowana do podjęcia alternatywnych działań w razie niesprzyjających warunków pogodowych (np. przestawienie na inną produkcję/usługi).

„Najmniej przedsiębiorstw (23 proc.) wskazało, że uwzględniło w strategii biznesowej skutki zmian klimatu jako ryzyko działalności firmy” – podkreślono.

PIE

Poprzedni artykułPolacy będą oszczędzać na świątecznych prezentach i szukać promocji
Następny artykułUE wydała na imprezę 2 mln zł. Przyszło… sześć osób