Mniej niż połowa polskich przedsiębiorców obawia się, że wojna negatywnie odbije się na ich biznesach – wynika z badania, które na zlecenie Konfederacji Lewiatan przeprowadził CBM Indicator.

Pexels.com

Takie obawy wyraża 43 proc. firm. Przedsiębiorcy, którzy boją się skutków wojny w 79 proc. twierdzą, że głównymi jej konsekwencjami będzie wzrost kosztów działalności w wyniku rosnących cen surowców, ale też zmiany kursu walut. Obawy są podobne wśród wszystkich firm, ale wyższych kosztów prowadzenia biznesu najbardziej boją się małe biznesy (81 proc.), podczas gdy u dużych jest to 73 proc.

Poza tym, 31 proc. przedsiębiorców uważa, że choć wojna przyniesie negatywne skutki, to nie będą one zbyt odczuwalne dla nich, a 26 proc. nie przewiduje poważniejszych konsekwencji.

Badanie CBM Indicator wykazało również, że 10 proc. polskich firm zwraca uwagę na brak możliwości wymiany handlowej z Rosją i jest to najbardziej odczuwalne wśród dużych firm, a ponad dwa razy mniej u małych. Jeśli chodzi o ograniczenie wymiany handlowej z Ukrainą to zwraca na to uwagę tylko 7 proc. firm. Co ciekawe, tylko 3 proc. przepytanych przedsiębiorców obawia się braku pracowników.

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Poprzedni artykułPoznaliśmy najnowszy rating Polski
Następny artykułTrwa wojna o nowy kształt ładu międzynarodowego [WYWIAD]