Jesteśmy przykładem firmy, która zaprzecza pokutującemu wciąż stereotypowi, że wakacje w Polsce są nieatrakcyjne i drogie. Jest wręcz odwrotnie. Wakacje w Polsce można zorganizować w sposób ciekawy i niedrogi – mówi Michał Król, prezes firmy Elbest Hotels.

FPG24: Turystyka to jedna z najbardziej poszkodowanych przez epidemię branż, na której koncentruje się teraz uwaga i rządu, i ekonomistów. Elbest Hotels to firma z sektora turystyczno-hotelarskiego, ale o szerokim spektrum działania. Co dokładnie jest przedmiotem jej działalności?

MICHAŁ KRÓL, prezes Elbest Hotels: Jesteśmy właścicielami sześciu hoteli i czterech ośrodków wypoczynkowych w Polsce. Nasza oferta jest bardzo zróżnicowana. Hotele są zlokalizowane w atrakcyjnych turystycznie miejscach, jak np. wysokiej klasy hotel „Krynica” w Beskidach, hotel „Solina” w Bieszczadach, czy hotel „Wolin” nad Bałtykiem. Są to bez wątpienia idealne miejsca do wypoczynku. W naszej ofercie znajdują się również hotele sprzyjające spokojnemu wypoczynkowi w miejscach z dala od głównych szlaków turystycznych. Ponadto hotel „Wodnik” w okolicach Bełchatowa, a w samym Bełchatowie hotel „Sport”, dzięki centralnemu położeniu to idealne miejsca do organizacji konferencji czy szkoleń.

Hotele to zawsze „wyższa półka” oferty. Co jeszcze firma jest w stanie zaproponować gościom?

W naszej ofercie hotele to nie wyłącznie wyższa półka. Atrakcyjność cenowa naszej oferty polega również na tym, że na nocleg w hotelu może pozwolić sobie również rodzina z dziećmi a nie tylko gość biznesowy. Posiadamy ośrodki turystyczne zlokalizowane w różnorodnych miejscach. Oferują one nie tylko pokoje, ale też domki letniskowe, urządzone w wysokim standardzie. Takim miejscem jest ceniony przez gości ośrodek „Wawrzkowizna” pod Bełchatowem, a także ośrodek „Krasnobród” położony w otulinie Roztoczańskiego Parku Narodowego. Naszą ofertę kierujemy zarówno do turystów indywidualnych jak i gości biznesowych. Organizujemy konferencje dla przedsiębiorców dostosowywane do różnej liczby gości. Do tego typu wydarzeń firmy oczekują nieco innej infrastruktury i my ją posiadamy. Klientom biznesowym polecam szczególnie hotel „Wodnik” w okolicach Bełchatowa, który posiada największe zaplecze konferencyjno-noclegowe w południowej części województwa łódzkiego. Położony jest przy tym w niezwykle urokliwym miejscu, nad wodą, w otoczeniu lasu. Warto przy tym podkreślić, że dojazd do niego jest bardzo wygodny praktycznie z każdego miejsca Polski.

Jak radziliście sobie po zatrzymaniu gospodarki wskutek epidemii COVID–19?

Dla całej branży to był bardzo trudny czas. Wstrzymaliśmy podstawową działalność w zasadzie we wszystkich obiektach. Od połowy marca do maja odnotowaliśmy znaczący spadek przychodów. Najważniejsze jednak, że wszystkie nasze hotele i ośrodki już działają. Pracujemy przy wzmożonym reżimie sanitarnym, wprowadzonym w ramach ogólnopolskiej akcji „Bezpieczny Hotel – Bezpieczny Gość”.

Pracujecie w tym samym składzie obsługi?

Zdrowie oraz bezpieczeństwo naszych gości i pracowników są dla nas bardzo ważne. W naszych hotelach i ośrodkach pracują osoby z dużym doświadczeniem w branży turystycznej, co ma szczególne znaczenie w tym trudnym okresie. W czasie przestoju wywołanego epidemią koronawirusa bardzo dbaliśmy o to, by nikogo nie zwalniać.

Czym Elbest Hotels wyróżnia się na tym mocno konkurencyjnym rynku?

Po pierwsze dysponujemy bardzo atrakcyjnymi lokalizacjami. Jak już wspomniałem, w naszej ofercie, w zależności od preferencji naszych gości, mamy morze, góry oraz lasy i jeziora, w zależności od potrzeb. Bardzo mocną stroną ośrodków Elbest są nasi pracownicy. Dzięki ich doświadczeniu nasi goście maja zagwarantowane poczucie bezpieczeństwa i komfort wypoczynku. Nasza oferta jest atrakcyjna cenowo. Dziś, kiedy część branży próbuje odbić sobie straty w drastyczny sposób podnosząc ceny, nasza oferta pozostała bardzo korzystna.

Jak postrzega pan wprowadzenie bonu turystycznego? Czy to pomoże branży hotelarskiej?

Jestem przekonany, że takie rozwiązanie wesprze naszą branże. My też chcemy z niego skorzystać. Zamierzamy wprowadzić dodatkowe ulgi i inne promocje dla osób, które będą używały bonu turystycznego, korzystając z naszej bazy hotelowej. Uważam, że bon turystyczny ma szansę stać się bardzo istotnym i znaczącym impulsem zwiększającym popyt na usługi hotelarskie w kraju. Teraz właśnie jest ten czas, by skorzystać z atrakcyjnych propozycji wybierając urlop w Polsce. Jako spółka z Grupy PGE aktywnie włączamy się w akcję zainicjowaną przez pracowników PGE pod hasłem „Polskie – kupuję to!”. Wspólnie zapraszamy do spędzania wakacji w kraju. Szczególnie zachęcamy do odwiedzenia naszych obiektów, które poza atrakcyjnymi lokalizacjami, kuszą także przystępnymi cenami. Nasza baza hotelowa jest otwarta na osoby planujące spędzić wakacje zarówno w górach, jak i nad morzem, w hotelach o wyższym standardzie, jak i w ośrodkach wypoczynkowych. Jesteśmy przykładem firmy, która zamierza zaprzeczyć pokutującemu wciąż stereotypowi, że wakacje w Polsce są nieatrakcyjne i drogie. Jest wręcz odwrotnie. Wakacje w Polsce można zorganizować w sposób ciekawy i niedrogi. To bardzo ważne, by Polacy znali i doceniali bogactwo turystyczne swojego kraju, który pod tym względem ma bardzo wiele do zaoferowania.

Rozmawiał Robert Azembski