fbpx
czwartek, 5 grudnia, 2024
Strona głównaBiznesMichał Król: Doceńmy bogactwo turystyczne własnego kraju

Michał Król: Doceńmy bogactwo turystyczne własnego kraju

Jesteśmy przykładem firmy, która zaprzecza pokutującemu wciąż stereotypowi, że wakacje w Polsce są nieatrakcyjne i drogie. Jest wręcz odwrotnie. Wakacje w Polsce można zorganizować w sposób ciekawy i niedrogi – mówi Michał Król, prezes firmy Elbest Hotels.

FPG24: Turystyka to jedna z najbardziej poszkodowanych przez epidemię branż, na której koncentruje się teraz uwaga i rządu, i ekonomistów. Elbest Hotels to firma z sektora turystyczno-hotelarskiego, ale o szerokim spektrum działania. Co dokładnie jest przedmiotem jej działalności?

MICHAŁ KRÓL, prezes Elbest Hotels: Jesteśmy właścicielami sześciu hoteli i czterech ośrodków wypoczynkowych w Polsce. Nasza oferta jest bardzo zróżnicowana. Hotele są zlokalizowane w atrakcyjnych turystycznie miejscach, jak np. wysokiej klasy hotel „Krynica” w Beskidach, hotel „Solina” w Bieszczadach, czy hotel „Wolin” nad Bałtykiem. Są to bez wątpienia idealne miejsca do wypoczynku. W naszej ofercie znajdują się również hotele sprzyjające spokojnemu wypoczynkowi w miejscach z dala od głównych szlaków turystycznych. Ponadto hotel „Wodnik” w okolicach Bełchatowa, a w samym Bełchatowie hotel „Sport”, dzięki centralnemu położeniu to idealne miejsca do organizacji konferencji czy szkoleń.

Hotele to zawsze „wyższa półka” oferty. Co jeszcze firma jest w stanie zaproponować gościom?

W naszej ofercie hotele to nie wyłącznie wyższa półka. Atrakcyjność cenowa naszej oferty polega również na tym, że na nocleg w hotelu może pozwolić sobie również rodzina z dziećmi a nie tylko gość biznesowy. Posiadamy ośrodki turystyczne zlokalizowane w różnorodnych miejscach. Oferują one nie tylko pokoje, ale też domki letniskowe, urządzone w wysokim standardzie. Takim miejscem jest ceniony przez gości ośrodek „Wawrzkowizna” pod Bełchatowem, a także ośrodek „Krasnobród” położony w otulinie Roztoczańskiego Parku Narodowego. Naszą ofertę kierujemy zarówno do turystów indywidualnych jak i gości biznesowych. Organizujemy konferencje dla przedsiębiorców dostosowywane do różnej liczby gości. Do tego typu wydarzeń firmy oczekują nieco innej infrastruktury i my ją posiadamy. Klientom biznesowym polecam szczególnie hotel „Wodnik” w okolicach Bełchatowa, który posiada największe zaplecze konferencyjno-noclegowe w południowej części województwa łódzkiego. Położony jest przy tym w niezwykle urokliwym miejscu, nad wodą, w otoczeniu lasu. Warto przy tym podkreślić, że dojazd do niego jest bardzo wygodny praktycznie z każdego miejsca Polski.

Jak radziliście sobie po zatrzymaniu gospodarki wskutek epidemii COVID–19?

Dla całej branży to był bardzo trudny czas. Wstrzymaliśmy podstawową działalność w zasadzie we wszystkich obiektach. Od połowy marca do maja odnotowaliśmy znaczący spadek przychodów. Najważniejsze jednak, że wszystkie nasze hotele i ośrodki już działają. Pracujemy przy wzmożonym reżimie sanitarnym, wprowadzonym w ramach ogólnopolskiej akcji „Bezpieczny Hotel – Bezpieczny Gość”.

Pracujecie w tym samym składzie obsługi?

Zdrowie oraz bezpieczeństwo naszych gości i pracowników są dla nas bardzo ważne. W naszych hotelach i ośrodkach pracują osoby z dużym doświadczeniem w branży turystycznej, co ma szczególne znaczenie w tym trudnym okresie. W czasie przestoju wywołanego epidemią koronawirusa bardzo dbaliśmy o to, by nikogo nie zwalniać.

Czym Elbest Hotels wyróżnia się na tym mocno konkurencyjnym rynku?

Po pierwsze dysponujemy bardzo atrakcyjnymi lokalizacjami. Jak już wspomniałem, w naszej ofercie, w zależności od preferencji naszych gości, mamy morze, góry oraz lasy i jeziora, w zależności od potrzeb. Bardzo mocną stroną ośrodków Elbest są nasi pracownicy. Dzięki ich doświadczeniu nasi goście maja zagwarantowane poczucie bezpieczeństwa i komfort wypoczynku. Nasza oferta jest atrakcyjna cenowo. Dziś, kiedy część branży próbuje odbić sobie straty w drastyczny sposób podnosząc ceny, nasza oferta pozostała bardzo korzystna.

Jak postrzega pan wprowadzenie bonu turystycznego? Czy to pomoże branży hotelarskiej?

Jestem przekonany, że takie rozwiązanie wesprze naszą branże. My też chcemy z niego skorzystać. Zamierzamy wprowadzić dodatkowe ulgi i inne promocje dla osób, które będą używały bonu turystycznego, korzystając z naszej bazy hotelowej. Uważam, że bon turystyczny ma szansę stać się bardzo istotnym i znaczącym impulsem zwiększającym popyt na usługi hotelarskie w kraju. Teraz właśnie jest ten czas, by skorzystać z atrakcyjnych propozycji wybierając urlop w Polsce. Jako spółka z Grupy PGE aktywnie włączamy się w akcję zainicjowaną przez pracowników PGE pod hasłem „Polskie – kupuję to!”. Wspólnie zapraszamy do spędzania wakacji w kraju. Szczególnie zachęcamy do odwiedzenia naszych obiektów, które poza atrakcyjnymi lokalizacjami, kuszą także przystępnymi cenami. Nasza baza hotelowa jest otwarta na osoby planujące spędzić wakacje zarówno w górach, jak i nad morzem, w hotelach o wyższym standardzie, jak i w ośrodkach wypoczynkowych. Jesteśmy przykładem firmy, która zamierza zaprzeczyć pokutującemu wciąż stereotypowi, że wakacje w Polsce są nieatrakcyjne i drogie. Jest wręcz odwrotnie. Wakacje w Polsce można zorganizować w sposób ciekawy i niedrogi. To bardzo ważne, by Polacy znali i doceniali bogactwo turystyczne swojego kraju, który pod tym względem ma bardzo wiele do zaoferowania.

Rozmawiał Robert Azembski

Robert Azembski
Robert Azembski
Dziennikarz z ponad 30-letnim doświadczeniem; pracował m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Wprost” , „Gazecie Bankowej” oraz wielu innych tytułach prasowych i internetowych traktujących o gospodarce, finansach i ekonomii. Chociaż specjalizuje się w finansach, w tym w bankowości, ubezpieczeniach i rynku inwestycyjnym, nieobce są mu problemy przedsiębiorców, przede wszystkim z sektora MŚP. Na łamach magazynu „Forum Polskiej Gospodarki” oraz serwisu FPG24.PL najwięcej miejsca poświęca szeroko pojętej tematyce przedsiębiorczości. W swoich analizach, raportach i recenzjach odnosi się też do zagadnień szerszych – ekonomicznych i gospodarczych uwarunkowań działalności firm.

INNE Z TEJ KATEGORII

Strefa komfortu, czyli śmiertelna pułapka dla przedsiębiorcy [WYWIAD]

„Ceną wolności jest wieczna czujność” – ten cytat pasuje idealnie do naszych czasów, które – jak dla mnie – są bardziej niż przerażające. Mimo faktu, że z pewnością nie należę do osób strachliwych – mówi nam Krzysztof Oppenheim. Z naszym ekspertem finansowym, wieloletnim przedsiębiorcą znanym Czytelnikom naszego portalu autorem cyklu „Poradnik Oppenheima” rozmawiamy o śmiertlenej pułapce, jaką nie tylko dla ludzi biznesu jest pozostawanie w „strefie komfortu”.
10 MIN CZYTANIA

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Jak ożywić martwy parkiet nad Wisłą?

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie nie służy tak naprawdę ani inwestycjom indywidulanym, ani małym i średniej wielkości firmom. Tym pierwszym w założeniu miała dawać okazje do zysków, dla tych drugich zaś być miejscem pozyskiwania kapitału na rozwój. Tymczasem uciekają z niej zarówni mali, jak duzi.
4 MIN CZYTANIA

Jesteś „pod wpływem”? Nie ruszysz autem

Amerykańska Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) chce wykonać zalecenie Kongresu, by wszystkie nowe auta miały zainstalowaną technologię uniemożliwiającą prowadzenie pod wpływem alkoholu.
< 1 MIN CZYTANIA

Obojętnie, co zrobimy, klimat i tak będzie się zmieniał

Nawet zupełne zaprzestanie emisji CO2 pochodzącego z przemysłu nie wpłynie na zatrzymanie zmian klimatu na Ziemi – przekonuje w zamieszczonym we „Wprost” artykule pt. „Klimat a Człowiek” prof. dr hab. inż. Piotr Wolański, przewodniczący Komitetu Badań Kosmicznych i Satelitarnych PAN.
4 MIN CZYTANIA