Lokalizacja zatrudnienia ma dla Polaków kluczowe znaczenie przy wyborze pracy i może wpływać na jej zmianę – wynika z badania „Polacy o dojazdach do pracy” przeprowadzonego przez LeasingTeam Group.
Jak do pracy, to samochodem
Portal PulsHR precyzuje, że 46,6 proc. Polaków jeździ do pracy samochodem, mimo że może się to wiązać ze staniem w korkach i problemami z parkowaniem. Mniej więcej co trzeci Polak jeździ do pracy komunikacją miejską, a pieszo lub rowerem dociera do niej zaledwie co dziesiąty z nas. Różne środki transportu łączy niespełna 7 proc. Polaków, a zaledwie 1,6 proc. dojeżdża do pracy busami pracowniczymi.
Choć połowa Polaków na dojazdy do pracy nie wydaje więcej niż 200 zł miesięcznie, to co piąta osoba angażuje na ten cel środki finansowe przekraczające 400 zł. To już całkiem spory wydatek, który może wpływać na budżet pracownika i stanowić istotny czynnik przy podejmowaniu decyzji dotyczących zatrudnienia czy zmiany miejsca pracy. Ważne jest więc, aby pracodawcy uwzględniali te koszty i dążyli do oferowania rozwiązań, które pomogą je zredukować
– powiedziała cytowana przez PulsHR Anna Kurczewska-Formela, dyrektor działu rekrutacji LeasingTeam Professional.
Warto zaznaczyć, że aż 70 proc. Polaków zmieniłoby formę dojazdu do pracy, gdyby tylko otrzymała dofinansowanie od pracodawcy, np. na bilety komunikacji miejskiej.
Badanie LeasingTeam Group wykazało również, że dla aż 81 proc. Polaków dojazd do miejsca zatrudnienia ma kluczowe znaczenie i wpływa na decyzję o przyjęciu oferty pracy. W efekcie, ponad połowa Polaków zaczęłaby szukać nowej pracy w razie nagłego pogorszenia warunków dojazdu, a co piąty Polak zmieniłby w tym wypadku pracę bez wahania.
Źródło: PulsHR