fbpx
czwartek, 25 kwietnia, 2024
Strona głównaTransportDrastycznie rosną koszty używania elektrycznych samochodów w Niemczech

Drastycznie rosną koszty używania elektrycznych samochodów w Niemczech

Działająca w Monachium sieć stacji należąca do miejskiej spółki SWM poinformowała o znacznym, nawet o 80 procent, wzroście cen dla użytkowników pojazdów na prąd.

SWM uzasadnia podwyżki faktem rosnących cen energii oraz innych ponoszonych kosztów. Nowe stawki mają wejść w życie 1 kwietnia. Z 0,38 na 0,49 euro za kilowatogodzinę wzrośnie koszt regularnego ładowania samochodu, a z 0,38 do 0,69 euro za kilowatogodzinę zwiększy się cena szybkiego ładowania.

Pełne ładowanie baterii niewielkiego samochodu elektrycznego wystarcza mu na przejechanie ok. 300 kilometrów. Dotychczas jego koszt wynosił ok. 25 euro. Po zmianach będzie to 32 euro za standardową usługę i 45,45 euro za szybkie ładowanie.

Jednocześnie władze w Berlinie zamierzają zmienić zasady przyznawania dotacji na zakup takiego pojazdy. Obecnie rządowa dotacja do takiej transakcji wynosi nawet 9 tysięcy euro. Jednocześnie nabywca może sprzedać samochód już po 6 miesiącach. Wiele osób korzystało z tego znajdując chętnych na jego zakup w innych krajach, gdzie nie obowiązują tak wysokie państwowe subwencje. Dlatego władze chcą do 12 miesięcy wydłużyć okres, po którym można sprzedać dotowany pojazd.

Tylko przez pierwsze dziewięć miesięcy 2021 roku mogło zostać sprzedanych z Niemiec za granicę 30 tysięcy takich pojazdów, a wartość przyznanych i wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem subwencji sięgnęła 240 milionów euro.

cleanenergywire.org, newsbeezer.com

Jakub Klimkowicz
Jakub Klimkowicz
Specjalista ds. stosunków międzynarodowych oraz nowych technologii. Doświadczenie zdobywał, pracując zawodowo w największych polskich firmach działających na rynku rejestracji domen, hostingu i e-commerce. Autor kilkunastu tysięcy tekstów w internetowych serwisach informacyjnych.

INNE Z TEJ KATEGORII

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

Chińczycy wybudują tunel pod… Zatoką Fińską?

Chińskie firmy są faworytami w wyścigu o realizację projektu budowy tunelu pod Zatoką Fińską, który ma połączyć stolice Finlandii i Estonii.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Małopolska przyciąga więcej gości niż kurorty nad Morzem Śródziemnym

W 2023 roku zarezerwowano przez internet w Unii Europejskiej rekordową liczbę noclegów na wynajem krótkoterminowy.
2 MIN CZYTANIA

Chcesz zrobić karierę w unijnych instytucjach i pochodzisz z Europy Wschodniej? Masz duży problem

W ubiegłym roku ani jeden obywatel pochodzący z krajów Europy Środkowo-Wschodniej nie zajął kierowniczego stanowiska w jednostkach administracji Unii Europejskiej.
2 MIN CZYTANIA

Ile zarobią nasi wybrańcy do samorządów?

W ostatnich wyborach prawie 50 tysięcy kandydatów na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów uzyskało wymarzony mandat. Ile zarobią osoby, które będą nas reprezentować w samorządzie?
3 MIN CZYTANIA