Rystad Energy – firma zajmująca się badaniem sektora energetycznego, opublikowała swoją analizę rynku pojazdów elektrycznych. Według danych, w styczniu br. sprzedano łącznie 672 tysiące elektryków, co stanowi ok. połowę nowych pojazdów tego typu, które znalazły nabywców miesiąc wcześniej. Jednocześnie, porównując pierwszy miesiąc ubiegłego i obecnego roku, liczba sprzedanych samochodów elektrycznych wzrosła zaledwie o 3 procent.
Przyczyną tego stanu rzeczy jest zakończenie wielu programów wsparcia, ulg i dotacji dla nabywców pojazdów na prąd. Z początkiem obecnego roku zostały one wstrzymane w wielu zachodnich państwach (m.in. w Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii czy Norwegii) oraz w Chinach. Ulgi podatkowe na zakup ekologicznych aut zostały natomiast zachowane w ramach programu walki z inflacją w USA i z rynkiem tego kraju producenci wiążą teraz największe nadzieje.
Analitycy Rystad Energy twierdzą, że w tych realiach producenci elektrycznych samochodów będą musieli bardziej agresywnie walczyć o klientów, na przykład obniżając ceny swoich pojazdów.