fbpx
sobota, 9 grudnia, 2023
Strona głównaTransportEurokraci chcą ograniczyć prawo jazdy kategorii B

Eurokraci chcą ograniczyć prawo jazdy kategorii B

Pod niezużywającym się pretekstem ekologicznym posłowie do Parlamentu Europejskiego debatowali nad tym, by prawo jazdy kategorii B umożliwiało prowadzenie samochodów o wadze tylko do 1,8 tony.

Chociaż z uwagi na wzrost masy własnej pojazdów coraz częściej mówiło się o konieczności podniesienia 3,5-tonowego limitu dopuszczalnej masy całkowitej samochodu dla podstawowej kategorii prawa jazdy B, to w Parlamencie Europejskim zrodził się teraz plan przepisów idących z dokładnie przeciwnym kierunku.

Obniżenie masy dopuszczalnej

Europarlamentarzyści proponują, by dopuszczalna masa całkowita dla prowadzenia samochodów w prawie jazdy kategorii B została obniżona do zaledwie 1,8 tony. Jednocześnie ma zostać wprowadzona nowa kategoria B+, możliwa do uzyskania po dodatkowym przeszkoleniu i zdaniu egzaminu, pozwalająca prowadzić pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej między 1,8 a 3,5 tony – informuje serwis motoryzacyjny 40ton.net.

Uderzenie także w przedsiębiorców

To atak nie tylko na właścicieli coraz popularniejszych SUV-ów. Samochody osobowe są coraz cięższe. Nowa hybrydowa toyota yaris ma niemal 1600 kg DMC, a zwykła skoda octavia już przekracza 1800 kg. Ale przede wszystkim uderzy to w wielu przedsiębiorców, który potrzebują 3,5-tonowego samochodu do codziennej pracy.

Uważam ten pomysł za totalną głupotę. Producenci instalują w nowych samochodach mnóstwo systemów bezpieczeństwa, duże felgi, multimedia i nawet niewielki Opel Astra waży już 1600 kg. Przy DMC 1800 kg nie będziemy mogli wziąć do auta nawet kompletu pasażerów

– mówi w rozmowie z serwisem o2.pl Sebastian „Kickster” Kraszewski, popularny motoryzacyjny influencer i ekspert.

Jak czytamy w serwisie 40ton.net, międzynarodowa organizacja przewoźników IRU już zaapelowała do Unii Europejskiej o odrzucenie tej propozycji. Podobny apel wydał międzynarodowy automobilklub FiA, a także organizacja producentów pojazdów ACEA.

Źródło: 40ton.net, o2.pl
Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Branża transportowa coraz bardziej zadłużona

Rosną długi polskiej branży TSL, która reaguje na to większą ostrożnością w zawieraniu umów z ewentualnymi kontrahentami, czym chce zmniejszyć własne ryzyko finansowe.
2 MIN CZYTANIA

Port Gdańsk najlepszy w Europie!

W 2022 roku port w Gdańsku po raz kolejny odnotował największy przyrost wolumenu przeładunku towarów w całej Europie.
2 MIN CZYTANIA

Nadchodzi likwidacja samochodów spalinowych!

Podczas sejmowej konferencji prasowej poseł na Sejm Bartłomiej Pejo, przewodniczący parlamentarnego zespołu ds. obrony kierowców oraz poseł Krzysztof Mulawa z Konfederacji wyrazili zdecydowany sprzeciw wobec planowanej faktycznej likwidacji samochodów spalinowych w Polsce.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

CBA zatrzymało byłego posła

W związku ze śledztwem dotyczącym przyjęcia korzyści majątkowej przez osobę pełniącą funkcję publiczną funkcjonariusze Delegatury CBA w Katowicach zatrzymali byłego wiceministra i posła na Sejm RP Adama G. oraz przedsiębiorcę Jarosława K.
< 1 MIN CZYTANIA

Czy TK uchroni domy, szkoły i szpitale przed Brukselą?

Zarząd Elektrociepłowni Będzin ma nadzieję, że Trybunał Konstytucyjny uratuje spółkę przed unijnymi karami nałożonym przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Katowicach. W przeciwnym razie sytuacja finansowa spółki będzie bardzo trudna.
2 MIN CZYTANIA

Unijny zamach na kawę

W wyniku unijnych regulacji dotyczących wylesionych terenów w Unii Europejskiej już w 2025 r. może zabraknąć nie tylko kawy, ale także oleju palmowego oraz kakao.
2 MIN CZYTANIA