– Rozpoczynamy wprowadzanie Meta Verified – usługę subskrypcyjną, która umożliwi zweryfikowanie swojego konta przy użyciu dowodu tożsamości, pozwoli uzyskać niebieską odznakę oraz dodatkową ochronę przed podszywającymi się pod Ciebie innymi kontami. Nowa funkcja zwiększy autentyczność i bezpieczeństwo w naszych usługach. Cena Meta Verified zaczyna się od 11,99 dolarów/miesiąc dla urządzeń desktopowych lub 14,99 USD/miesiąc dla użytkowników korzystających z systemu iOS. W najbliższym czasie zostanie uruchomiona w Australii i Nowej Zelandii, a następnie w kolejnych krajach – napisał na swoim facebookowym profilu założyciel tej firmy, Mark Zuckerberg.
Oznacza to, że Facebook idzie ścieżką, którą obrał kilka miesięcy wcześniej Twitter. Obydwa serwisy dotychczas były kojarzone z „bezpłatną” możliwością korzystania z ich usług przez zwykłych użytkowników, a dochody tych firm były generowane głównie z reklam. Teraz w obydwu pojawiają się dodatkowe funkcje dostępne tylko dla płacących klientów.
Powszechnie przypuszcza się, że z płatnych możliwości na Facebooku będą korzystać głównie użytkownicy, którzy pozyskują w serwisie klientów i szczególnie powinno im zależeć na potwierdzeniu autentyczności oraz zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa ich profilom.