Mark Zuckerberg oznajmił, że jego firma zmieni nazwę z Facebook na Meta.

Mark Zuckerberg oznajmił, że jego firma zmieni nazwę z Facebook na Meta.

Nowa nazwa nawiązuje do projektu korporacji, którego celem jest stworzenie metawersum. Ma to być świat wirtualnej rzeczywistości, w którym ludzie będą mogli pracować, grać i komunikować się, przy użyciu gogli VR. Zdaniem założyciela Facebooka, dotychczasowa nazwa firmy nie oddaje jej planów rozwoju i tego, czym będzie się zajmować w przyszłości. Dlatego podjęto decyzje o jej zmianie.

Obrót akcjami na giełdzie pod nowym brandem rozpocznie się 1 grudnia.

Jednocześnie nazwy poszczególnych usług należących do Mety pozostaną bez zmian (m.in. Facebook, Instagram, Whatsapp).

Podobny rebranding przeszło w 2015 roku Google, którego spółka macierzysta nazywa się od tego czasu Alphabet.

Zmiana następuje zaraz po kolejnej fali krytyki, która spłynęła na amerykańską korporację. Była ona spowodowana oskarżeniami byłej pracownicy firmy Frances Haugen. Jej zdaniem Facebook przekłada zyski ponad bezpieczeństwo swoich użytkowników.

BBC