fbpx
sobota, 9 grudnia, 2023
Strona głównaBiznesFirmy technologiczne wydają setki milionów euro na lobbing w Brukseli

Firmy technologiczne wydają setki milionów euro na lobbing w Brukseli

Największe technologiczne przedsiębiorstwa całego świata nie oszczędzają na funduszach, dzięki którym wywierają wpływ na kształt procesów legislacyjnych w unijnych instytucjach.

W ubiegłym roku korporacje zajmujące się dostarczaniem usług internetowych czy produkcją elektroniki znacznie zwiększyły kwoty przeznaczane na lobbing w unijnych instytucjach.

Big Tech nie żałuje pieniędzy

651 firm i organizacji biznesowych prowadzi działalność lobbingową w Brukseli na rzecz zmian w polityce cyfrowej. Łącznie w 2021 roku przeznaczyły na te cele 97 milionów euro, a w 2022 roku już 113 milionów euro.

Wśród najhojniej dotujących wywieranie legalnego wpływu na władze przedsiębiorstw znajdują się przede wszystkim takie amerykańskie korporacje jak Facebook, Apple, Google, Qualcomm, Microsoft, Intel i IBM czy chiński Huawei.

Co jest korzystne dla internetowych gigantów?

Ich działalność sprowadza się głównie do interwencji na polu prac nad przepisami dotyczącymi ustaw o usługach czy rynku cyfrowym. Firmy dążą do przyjmowania jak najbardziej korzystnych dla siebie rozwiązań w zakresie możliwości stosowania dynamicznych reklam, systemów opartych o algorytmy, zautomatyzowanego marketingu i sztucznej inteligencji. Przedstawiciele Google w ciągu ostatnich 4 lat odbyli 108 spotkań na ten temat z przedstawicielami unijnych instytucji.

euobserver.com
Jakub Klimkowicz
Jakub Klimkowicz
Specjalista ds. stosunków międzynarodowych oraz nowych technologii. Doświadczenie zdobywał, pracując zawodowo w największych polskich firmach działających na rynku rejestracji domen, hostingu i e-commerce. Autor kilkunastu tysięcy tekstów w internetowych serwisach informacyjnych.

INNE Z TEJ KATEGORII

Co polski biznes myśli o jednolitym rynku UE?

Zdecydowana większość polskich przedsiębiorców ceni sobie uczestnictwo w jednolitym rynku Unii Europejskiej, który – w ich opinii – daje im przewagę nad konkurentami spoza Europy.
2 MIN CZYTANIA

W Cyber Monday sprzedaje się więcej niż w Black Friday

Amerykanie przeznaczyli na zakupy internetowe w tegorocznym gorącym okresie zakupowym 38 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 7,8 proc. wobec zeszłorocznego wyniku.
< 1 MIN CZYTANIA

Małe jest piękne! O mitach i zagrożeniach w polskim biznesie [WYWIAD]

Chciałbym, aby nasza rozmowa była potraktowana jako hołd złożony najmniejszym przedsiębiorcom, bez których już dawno polska gospodarka by się zawaliła – mówi nam Krzysztof Oppenheim, ekspert finansowy i członek Zespołu Roboczego ds. Restrukturyzacji i Upadłości w Radzie Przedsiębiorców przy Rzeczniku MŚP. Rozmawiamy o pułapkach, w jakie wpadają przedsiębiorcy, i priorytetach, które decydują o powodzeniu lub klęsce w biznesie.
11 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

W Cyber Monday sprzedaje się więcej niż w Black Friday

Amerykanie przeznaczyli na zakupy internetowe w tegorocznym gorącym okresie zakupowym 38 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 7,8 proc. wobec zeszłorocznego wyniku.
< 1 MIN CZYTANIA

Polska za radykalnym zwiększeniem produkcji energii atomowej

Polska znalazła się w grupie ponad 20 państw biorących udział w dubajskim szczycie klimatycznym COP28, które zobowiązały się do potrojenia zdolności do produkcji energii nuklearnej.
< 1 MIN CZYTANIA

Będzie można kupić samochód na Amazonie

Już w przyszłym roku amerykańscy użytkownicy zainteresowani kupnem samochodu będą mogli skonfigurować, zamówić i opłacić całą transakcję bezpośrednio na Amazonie.
< 1 MIN CZYTANIA