Coraz więcej firm w Polsce chce organizować spotkania świąteczne dla pracowników.

Pavel Danilyuk/Pexels

Portal pracuj.pl poinformował, że aż 43 proc. pracowników zadeklarowało, że w ich miejscu pracy odbędzie się impreza świąteczna. Rok temu zdecydowało się na nie tylko 27 proc. firm, co było spowodowane ciągle jeszcze trwającą pandemią koronawirusa.

Agata Grzejda, ekspertka ds. komunikacji wewnętrznej w Grupie Pracuj wskazuje, że firmy mogą skorzystać na organizacji imprez świątecznych, bo w ten sposób można docenić zespół, podsumować rok, a także w nieformalnych okolicznościach nakreślić kierunki na przyszłość. To zwiększa też poczucie bezpieczeństwa pracowników.

Analitycy Pracuj.pl podkreślają, że firmy wracają do imprez świątecznych, mimo że w niektórych z nich wprowadzono inne oszczędności. Niewykluczone też, że odsetek firm, które ostatecznie zdecydują się na organizację świątecznego eventu będzie wyższy niż deklarowany, bo jeszcze na początku grudnia tylko co piąty ankietowany miał potwierdzoną taką imprezę. Firmy prawie zrezygnowały natomiast ze spotkań wigilijnych online, na które rok temu zdecydowało się 5 proc. przedsiębiorstw (dziś takie plany deklaruje 1 proc.).

Warto zauważyć, że polscy pracownicy oczekują, iż pracodawcy z okazji świąt obdarują ich jakimś benefitem, czego spodziewa się aż 56 proc. respondentów. Jest to spowodowane obecną sytuacją gospodarczą, bo aż 70 proc. badanych deklaruje, że obecna pensja wystarczy im na mniej zakupów świątecznych niż rok temu. Co ciekawe, aż 66 proc. Polaków chciałoby otrzymać od pracodawcy dodatkowe dni wolne z okazji świąt, ale z drugiej strony wzrósł odsetek pracowników, którzy chcą pracować we wszystkie dni pracujące w okresie świątecznym, co może świadczyć o chęci podreperowania domowych budżetów.

Pracuj.pl

Poprzedni artykułJapoński miliarder skompletował ekipę na lot wokół Księżyca. Wyprawa w przyszłym roku
Następny artykułBrytyjczycy budują nową kopalnię węgla!