O sprawie pisze „Rzeczpospolita”. Jak wskazuje, rozważane modele to elektryczne Volvo EX30 oraz Smart#1, a pod uwagę brany jest również chiński Zeekr, którego modele 001 oraz X już można kupić w Europie. Wszystkie rozważane auta są produkowane na tej samej platformie co Izera, której Geely jest partnerem technologicznym i od którego pozyskała ten kluczowy element.
Te modele będą na początku stanowiły trzon produkcji w Jaworznie. „Należy przypuszczać, że auta marek Geely będą stanowić większość, a ich rozpoznawalność na rynku pozwoliłaby skompletować zamówienia dla wypełnienia możliwości zakładu. EMP dotąd określała je na 100 tys. samochodów rocznie” – ocenia „Rzeczpospolita”.
Rozmowy wciąż trwają, władze polskiej spółki, choć nie zdradzają szczegółów, to uważają takie rozwiązanie za interesujące.
– Taka opcja leży na stole i jest to bardzo racjonalne rozwiązanie, gdyż pomoże nam budować łańcuch wartości – przyznaje cytowany przez „Rz” Tomasz Kędzierski, dyrektor strategii i rozwoju biznesu ElectroMobility Poland.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, pierwsze egzemplarze Izery mają powstać pod koniec 2025 r., a wiosną 2026 r. będą już jeździć po drogach. W przyszłym roku ma ruszyć budowa fabryki. Niedawno spółka Electromobility Poland, odpowiedzialna za projekt Izery, zakupiła od miasta Jaworzno działkę, na której ma stanąć fabryka za 128 mln zł.