Władze Rosji opublikowały szczegółowe zasady działania nowych przepisów, które zobowiązują technologiczne korporacje do inwestycji w tym kraju.

 

Ustawa nakazująca internetowym gigantom otwarcie biur w Rosji została podpisana przez Władimira Putina pół roku temu. Teraz przedstawiono wykaz firm, których będzie dotyczyć oraz opis ich funkcjonowania.

Wytyczne w tej sprawie opublikował Roskomnadzor, rządowa agencja odpowiedzialna za monitorowanie, kontrolowanie i cenzurę mediów działających w Rosji.

Zgodnie z nimi, pod nowe przepisy będą podlegać platformy społecznościowe, mające więcej niż pół miliona użytkowników. Chodzi tu m.in. o Google, Facebooka, Twittera czy TikToka.

Firmy, które nie podporządkują się wytycznym, mogą się liczyć z ograniczeniami dotyczącymi treści reklamowych i gromadzenia danych, karami, a finalnie też zakazem prowadzenia działalności.

Roskomnadzor podkreśla, że zagraniczne przedsiębiorstwa internetowe mają obowiązek stosowania się do obowiązujących w Rosji przepisów oraz reagowania, gdy zostaną one złamane.

Reuters

Poprzedni artykułFauci oraz Goldman Sachs o falstarcie paniki spowodowanej Omicronem
Następny artykułAustralia w starciu z Facebookiem ws. danych użytkowników