fbpx
czwartek, 25 kwietnia, 2024
Strona głównaKrajHipermarkety w odwrocie. Polacy robią zakupy blisko domu

Hipermarkety w odwrocie. Polacy robią zakupy blisko domu

Na polskim rynku spożywczym maleje udział hipermarketów – informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.

Najnowsze dane PMR, które obejmują całość sprzedaży produktów żywnościowych i nieżywnościowych wykazały, że w 2022 r. udział hipermarketów w polskim rynku wyniesie tylko 9 proc., podczas gdy w 2018 r. było to ok. 12 proc. Z kolei w 2027 r. – według prognoz – udział hipermarketów spadnie poniżej 7 proc.

– Jednocześnie, w segmencie hipermarketów nie oczekiwałabym w najbliższych latach spektakularnych wejść nowych graczy, ale także kolejnych wyjść na wzór Tesco. Sytuacja w tym kanale będzie raczej stabilna, a spadek udziału rynkowego będzie efektem szybszego rozwoju innych kanałów – powiedziała cytowana przez wiadomoscihandlowe.pl Agnieszka Skonieczna, dyrektor obszaru retail w firmie analitycznej PMR.

Zdaniem Agnieszki Skoniecznej hipermarkety tracą, bo konsumenci wolą robić zakupy blisko domu. Poza tym w naszym kraju jest coraz więcej małych gospodarstw domowych, obejmujących np. singli lub rodziny 2+1, które robią po prostu mniejsze, ale częstsze zakupy. Według ekspertki w Polsce rozwój hipermarketów będzie postępował w kierunku podobnym, co na zachodzie Europy, czyli staną one się miejscami dużych, cotygodniowych zakupów, a na miejsca hipermarketów w centrach handlowych wejdą sklepy o mniejszej powierzchni.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Blisko 67 proc. Polaków odczuwa syndromy depresji. Ile traci na tym gospodarka?

Jak wynika z najnowszego raportu, obecnie 66,6 proc. dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z syndromów najczęściej kojarzonych z depresją. Autorzy badania ostrożnie szacują, że gospodarka traci na tym ok. 3 mld zł rocznie. I to wyliczenie zakłada tylko nieobecność w pracy osób doświadczających epizodów depresyjnych i zaburzeń depresyjnych nawracających.
5 MIN CZYTANIA

Ruch i liczba klientów w galeriach i centrach handlowych wciąż na minusie

Jak wynika z badania firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH, dynamika ruchu w galeriach i centrach handlowych w I kwartale br. wyglądała bardzo podobnie jak rok wcześniej. Wprawdzie nieco ubyło wizyt (o prawie 5 proc. rdr.) i odwiedzających (o niecały 1 proc. rdr.), ale autorzy raportu przekonują, że tego typu placówki wciąż przyciągają wielu klientów.
5 MIN CZYTANIA

Ile zarobią nasi wybrańcy do samorządów?

W ostatnich wyborach prawie 50 tysięcy kandydatów na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów uzyskało wymarzony mandat. Ile zarobią osoby, które będą nas reprezentować w samorządzie?
3 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA