Najnowsze dane PMR, które obejmują całość sprzedaży produktów żywnościowych i nieżywnościowych wykazały, że w 2022 r. udział hipermarketów w polskim rynku wyniesie tylko 9 proc., podczas gdy w 2018 r. było to ok. 12 proc. Z kolei w 2027 r. – według prognoz – udział hipermarketów spadnie poniżej 7 proc.
– Jednocześnie, w segmencie hipermarketów nie oczekiwałabym w najbliższych latach spektakularnych wejść nowych graczy, ale także kolejnych wyjść na wzór Tesco. Sytuacja w tym kanale będzie raczej stabilna, a spadek udziału rynkowego będzie efektem szybszego rozwoju innych kanałów – powiedziała cytowana przez wiadomoscihandlowe.pl Agnieszka Skonieczna, dyrektor obszaru retail w firmie analitycznej PMR.
Zdaniem Agnieszki Skoniecznej hipermarkety tracą, bo konsumenci wolą robić zakupy blisko domu. Poza tym w naszym kraju jest coraz więcej małych gospodarstw domowych, obejmujących np. singli lub rodziny 2+1, które robią po prostu mniejsze, ale częstsze zakupy. Według ekspertki w Polsce rozwój hipermarketów będzie postępował w kierunku podobnym, co na zachodzie Europy, czyli staną one się miejscami dużych, cotygodniowych zakupów, a na miejsca hipermarketów w centrach handlowych wejdą sklepy o mniejszej powierzchni.
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl