fbpx
piątek, 1 marca, 2024
Strona głównaBiznesHotelarze obawiają się wzrostu kosztów działalności

Hotelarze obawiają się wzrostu kosztów działalności

Co trzeci polski hotelarz obawia się, że w 2024 roku w Polsce wzrosną koszty prowadzenia działalności gospodarczej.

Aż 35 proc. hotelarzy w Polsce martwi się, że w 2024 roku wzrośnie koszt prowadzenia działalności – wynika z badania Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Dla branży nie jest to zaskoczenie, gdyż w obecnym roku wciąż mamy podwyższoną inflację.

Ankieta IGHP wykazała, że trudności w rekrutacji pracowników spodziewa się 19 proc. respondentów, a 17 proc. martwi się niepewną sytuacją polityczną. Z kolei 14 proc. hotelarzy jest zaniepokojonych konkurencją ze strony obiektów przeznaczonych na krótkotrwały najem, zaś 12 proc. boi się konkurencji ze strony nowych obiektów hotelowych.

Jeśli chodzi o największe szanse 2024 roku, to po 23 proc. wskazań otrzymały: dobra oferta dla turystyki MICE (segment usług dla biznesu) i indywidualnej, wzrost zainteresowania Polską w wyniku zmian powyborczych oraz sprzyjające warunki klimatyczne i naturalne walory turystyczne. Z kolei 18 proc. odpowiedzi dotyczyło zmian na scenie politycznej w Polsce, które według niektórych dają nadzieję na poprawę sytuacji w branży. Z kolei 14 proc. wskazań dotyczyło relatywnie taniej oferty dla Polaków w stosunku do urlopowych wyjazdów zagranicznych.

Co do 2023 roku, to 87 proc. polskich hotelarzy wypowiedziało się o nim pozytywnie, przy czym 57 proc. oceniło go „dobrze”, a 30 proc. „dobrze, choć poniżej oczekiwań”. Źle miniony rok oceniło tylko 2 proc. ankietowanych.

Źródło: PAP
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Rekordowe polskie drobiarstwo

Polska jest największym producentem mięsa drobiowego w Europie i siódmym graczem na światowym rynku, co powinno napawać nas dumą. Już dziś jesteśmy europejskim czempionem, a cyfry jednoznacznie świadczą o dobrych perspektywach na przyszłość. O ile branża nie padnie ofiarą politycznych gier.
3 MIN CZYTANIA

Czy polskie firmy respektują sankcje na Rosję?

Zdecydowana większość polskich przedsiębiorstw stara się respektować sankcje nałożone na Rosję po jej ataku na Ukrainę w lutym 2022 roku.
2 MIN CZYTANIA

Ukraiński cement wjeżdża do Polski po bardzo „korzystnych” cenach

Nie tylko zboże oraz inne towary i produkty rolne po niskich cenach, o charakterze dumpingowym, są eksportowane z Ukrainy do Polski. Zalewa nas również ukraiński cement.
3 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Czterodniowy tydzień pracy niemożliwy do wprowadzenia?

Polskie firmy nie są przekonane, co do 4-dniowego tygodnia pracy i nie do końca sądzą, że taki model jest możliwy do wprowadzenia.
2 MIN CZYTANIA

Rośnie optymizm finansowy Polaków

Choć w ostatnich miesiącach ceny w Polsce poszły w górę, to jednak coraz większy odsetek Polaków z optymizmem patrzy w przyszłość, jeśli chodzi o finanse osobiste.
2 MIN CZYTANIA

Wysoki wzrost niewypłacalności firm w Polsce

W minionym roku aż o 70 proc. wzrosła niewypłacalność przedsiębiorstw w Polsce, ale w najbliższych miesiącach spodziewana jest normalizacja sytuacji.
2 MIN CZYTANIA