W 2021 r. wzrost sprzedaży dużego sprzętu AGD w Polsce miał tempo dwucyfrowe – dowiadujemy się z portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Pixabay.com

Przytaczane dane firmy badawczej GfK mówią, że wartość sprzedaży dużego sprzętu AGD w Polsce w 2021 r. wzrosła o 19 proc. w porównaniu do 2020 r. i osiągnęła niemal 11 mld zł. Całkowita wartość polskiego rynku technologicznego i dóbr trwałego użytku, w skład którego wchodzi właśnie duży sprzęt AGD, to natomiast prawie 50 mld zł.

– Branża AGD zakończyła miniony rok znaczącymi wzrostami wartości sprzedaży. W porównaniu do 2020 r. ten rynek wzrósł o 19 proc. Galopująca inflacja sprawia, że Polacy, zamiast oszczędzać, są skłonni do zwiększenia wydatków, między innymi na sprzęt dużego AGD – powiedział cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl Artur Noga-Bogomilski, Head of Market Intelligence / Proxy.

Jeśli chodzi o duży sprzęt AGD, to Polacy najchętniej kupują lodówki, pralki oraz kuchenki wolnostojące i piekarniki. Najszybciej rośnie natomiast sprzedaż suszarek bębnowych. Świadczy to o tym, że Polakom coraz bardziej zależy na wygodzie.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

Poprzedni artykułOrlen wykupuje stacje na Słowacji
Następny artykułKolejne problemy osłabiają łańcuchy dostaw