Jak podaje samo Ceneo, z porównywarki cen miesięcznie korzysta 23 mln użytkowników, którzy wystawili już 38 mln opinii o rożnych produktach i usługach proponowanych przez 26 tys. zarejestrowanych na niej sklepów. Co ósma transakcja jest dokonywana z poziomu porównywarki. Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce” z 2021 roku głównymi poszukiwanymi hasłami są: odzież (również dodatki i akcesoria), obuwie, sprzęt RTV/AGD, kosmetyki książki, płyty oraz filmy. To jest dobra podpowiedź, jakiego rodzaju firmy sprzedające online mogą się reklamować na tym portalu.
Jakie formy reklamy?
W ofercie Ceneo dla sklepów internetowych, hurtowni i w ogóle producentów jest aż trzydzieści jeden formatów reklamowych. Na tyle dużo, że można się w tym pogubić. W każdym razie niemal wszystkie działają tak, że reklamy wyświetlają się zarówno na sprzęcie stacjonarnym, jak i mobilnym.
Główną formą reklamową jest tzw. showcase. Jest to duża (jak na portal) reklama o wymiarach 1280 x 640 px. Przedsiębiorca chcący ją wykupić i wykorzystać, może samodzielnie wstawić ją w formatach jpg, png i html. Tak zwany „Mini showcase prawy/lewy” jest to z kolei reklama graficzna wyświetlająca produkty lub usługi zleceniodawcy na stronie głównej – po prawej lub lewej stronie ekranu. Ma wymiary 1280 x 640 px. – „tolerowane” są formaty jpg, png lub html.
Ktoś, kto uważa krótkie filmiki za skuteczną formę promowania się, może natomiast zamówić „top banner wideo”. Wyświetli się on na stronie głównej portalu, także na stronie przyporządkowanej do reklamowanego produktu i zawsze na pełnym ekranie. Z kolei tzw. belka oddzielająca oferty lub wyświetlająca się pod ofertami (960 x 70 px w wersji na komputer, a na urządzenia mobilne 600 x 200 px.) – jak sama nazwa wskazuje – wyświetla się pod listą z ofertami. Przedsiębiorca zamawiający reklamę ma możliwość samodzielnego decydowania, gdzie i w jakich okolicznościach będzie się ona pokazywać.
Inne formy promowania się
Ceneo oferuje nie tylko formaty reklamowe, ale także tzw. licytowanie pozycji. Sam portal twierdzi, że aż 70 proc. użytkowników wykupuje usługę pozwalającą zaistnieć danemu produktowi w pierwszej trójce najwyżej wyświetlanych. Przedsiębiorca nie kupuje przy tym „kota w worku” – płaci za faktyczne „kliknięcia” w link przekierowujący do jego sklepu internetowego. Inną formą reklamy jest podświetlanie oferty, pozwalające wyróżnić ją za pomocą szczególnego tła i pogrubienia. Warto być może wykorzystać także newsletter Ceneo docierający z ofertami produktów do subskrybentów portalu.
Skuteczność reklamy na Ceneo.pl można ocenić korzystając z kilku narzędzi analitycznych. Te narzędzia pozwalają także lepiej pozycjonować ofertę i obserwować najnowsze trendy i „mody”, a także działania konkurencji.