fbpx
poniedziałek, 17 czerwca, 2024
Strona głównaBiznesJak przedsiębiorcy mogą wykorzystać Ceneo?

Jak przedsiębiorcy mogą wykorzystać Ceneo?

Od czasu do czasu doradzamy firmom, gdzie można skutecznie i stosunkowo niedrogo się promować. Ceneo.pl to portal do porównywania ofert, pozwalający znaleźć optymalną cenę dla danego produktu czy usługi. Użyteczny dla klientów, może stanowić też skuteczne narzędzie reklamowe dla firm.

Jak podaje samo Ceneo, z porównywarki cen miesięcznie korzysta 23 mln użytkowników, którzy wystawili już 38 mln opinii o rożnych produktach i usługach proponowanych przez 26 tys. zarejestrowanych na niej sklepów. Co ósma transakcja jest dokonywana z poziomu porównywarki. Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce” z 2021 roku głównymi poszukiwanymi hasłami są: odzież (również dodatki i akcesoria), obuwie, sprzęt RTV/AGD, kosmetyki książki, płyty oraz filmy. To jest dobra podpowiedź, jakiego rodzaju firmy sprzedające online mogą się reklamować na tym portalu.

Jakie formy reklamy?

W ofercie Ceneo dla sklepów internetowych, hurtowni i w ogóle producentów jest aż trzydzieści jeden formatów reklamowych. Na tyle dużo, że można się w tym pogubić. W każdym razie niemal wszystkie działają tak, że reklamy wyświetlają się zarówno na sprzęcie stacjonarnym, jak i mobilnym.

Główną formą reklamową jest tzw. showcase. Jest to duża (jak na portal) reklama o wymiarach 1280 x 640 px. Przedsiębiorca chcący ją wykupić i wykorzystać, może samodzielnie wstawić ją w formatach jpg, png i html. Tak zwany „Mini showcase prawy/lewy” jest to z kolei reklama graficzna wyświetlająca produkty lub usługi zleceniodawcy na stronie głównej – po prawej lub lewej stronie ekranu. Ma wymiary 1280 x 640 px. – „tolerowane” są formaty jpg, png lub html.

Ktoś, kto uważa krótkie filmiki za skuteczną formę promowania się, może natomiast zamówić „top banner wideo”. Wyświetli się on na stronie głównej portalu, także na stronie przyporządkowanej do reklamowanego produktu i zawsze na pełnym ekranie. Z kolei tzw. belka oddzielająca oferty lub wyświetlająca się pod ofertami (960 x 70 px w wersji na komputer, a na urządzenia mobilne 600 x 200 px.) – jak sama nazwa wskazuje – wyświetla się pod listą z ofertami. Przedsiębiorca zamawiający reklamę ma możliwość samodzielnego decydowania, gdzie i w jakich okolicznościach będzie się ona pokazywać.

Inne formy promowania się

Ceneo oferuje nie tylko formaty reklamowe, ale także tzw. licytowanie pozycji. Sam portal twierdzi, że aż 70 proc. użytkowników wykupuje usługę pozwalającą zaistnieć danemu produktowi w pierwszej trójce najwyżej wyświetlanych. Przedsiębiorca nie kupuje przy tym „kota w worku” – płaci za faktyczne „kliknięcia” w link przekierowujący do jego sklepu internetowego. Inną formą reklamy jest podświetlanie oferty, pozwalające wyróżnić ją za pomocą szczególnego tła i pogrubienia. Warto być może wykorzystać także newsletter Ceneo docierający z ofertami produktów do subskrybentów portalu.

Skuteczność reklamy na Ceneo.pl można ocenić korzystając z kilku narzędzi analitycznych. Te narzędzia pozwalają także lepiej pozycjonować ofertę i obserwować najnowsze trendy i „mody”, a także działania konkurencji.

Robert Azembski
Robert Azembski
Dziennikarz z ponad 30-letnim doświadczeniem; pracował m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Wprost” , „Gazecie Bankowej” oraz wielu innych tytułach prasowych i internetowych traktujących o gospodarce, finansach i ekonomii. Chociaż specjalizuje się w finansach, w tym w bankowości, ubezpieczeniach i rynku inwestycyjnym, nieobce są mu problemy przedsiębiorców, przede wszystkim z sektora MŚP. Na łamach magazynu „Forum Polskiej Gospodarki” oraz serwisu FPG24.PL najwięcej miejsca poświęca szeroko pojętej tematyce przedsiębiorczości. W swoich analizach, raportach i recenzjach odnosi się też do zagadnień szerszych – ekonomicznych i gospodarczych uwarunkowań działalności firm.

INNE Z TEJ KATEGORII

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Jak ożywić martwy parkiet nad Wisłą?

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie nie służy tak naprawdę ani inwestycjom indywidulanym, ani małym i średniej wielkości firmom. Tym pierwszym w założeniu miała dawać okazje do zysków, dla tych drugich zaś być miejscem pozyskiwania kapitału na rozwój. Tymczasem uciekają z niej zarówni mali, jak duzi.
4 MIN CZYTANIA

Jesteś „pod wpływem”? Nie ruszysz autem

Amerykańska Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) chce wykonać zalecenie Kongresu, by wszystkie nowe auta miały zainstalowaną technologię uniemożliwiającą prowadzenie pod wpływem alkoholu.
< 1 MIN CZYTANIA

Obojętnie, co zrobimy, klimat i tak będzie się zmieniał

Nawet zupełne zaprzestanie emisji CO2 pochodzącego z przemysłu nie wpłynie na zatrzymanie zmian klimatu na Ziemi – przekonuje w zamieszczonym we „Wprost” artykule pt. „Klimat a Człowiek” prof. dr hab. inż. Piotr Wolański, przewodniczący Komitetu Badań Kosmicznych i Satelitarnych PAN.
4 MIN CZYTANIA