fbpx
wtorek, 11 lutego, 2025
Strona głównaBiznesJak przeprowadzić kampanię promocyjną pod hasłem wspierania małych firm?

Jak przeprowadzić kampanię promocyjną pod hasłem wspierania małych firm?

O Glovo, hiszpańskiej marce technologicznej, słyszało jeszcze stosunkowo niewielu Polaków. Dzięki głoszeniu, że pomagają polskim przedsiębiorcom Hiszpanie mają nadzieję, że uzyskają rozpoznawalność swojej marki. Wierzą, że w ten sposób zdobędą wielu nowych klientów.

Glovo jest hiszpańską firmą technologiczną – to można o niej przeczytać w internecie. W swoich materiałach reklamowych szczyci się tym, że najszybciej rozwija się w „w wielu kategoriach”. I to nie tylko w Europie, ale także w Azji Zachodniej i Afryce.

Takie stwierdzenia jak tego rodzaju, że firma tworzy „innowacyjne rozwiązania” należą już wszak do wyświechtanych sloganów reklamowych. Podobnie jak takie, że firma ma „zrównoważony wpływ na społeczności i ekosystemy, jest odpowiedzialna” oraz że „stawia na technologię”. Co z tego, że zdążyliśmy się już do takich stwierdzeń przyzwyczaić? Ich prawdziwości nikt nie będzie sprawdzał, no i nie jest tak łatwo to zweryfikować. O tym, że jest się świetnym, „ekologicznym”, a na dodatek jeszcze dysponującym nowoczesnymi technologiami, może mówić o sobie wiele przedsiębiorstw.

Inny ładunek informacyjny, będący już bardziej konkretnym, niesie przekaz, że Glovo łączy ze sobą klientów, firmy i kurierów.

„Wspieramy lokalsów”

Glovo wdrożyło więc specjalny program marketingowy pod nazwą „Wspieramy lokalsów”. Trwał on dwa tygodnie i właśnie się zakończył. Głoszono, że beneficjentami wsparcia udzielanego przez hiszpańską firmę są małe, właśnie lokalne, restauracje. Zwłaszcza takie, które postanowiły rozwijać swoją sprzedaż zdalnie. Tu Hiszpanie twierdzą, że zapewnią zwiększenie liczby zamówień u uczestników programu „Wspieramy lokalsów”. Pomóc w tym miała dodatkowa promocja, „zaszyta” w ściąganej przez klientów aplikacji oraz zapewnienie darmowej dostawy jej użytkownikom.

Glovo zapewnia też, że celem jego działania jest zwiększanie przychodów oraz konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorców. Ci – jak policzyli menadżerowie firmy – stanowić mają ponad 90 proc. spośród wszystkich jedenastu tysięcy partnerów tej aplikacji w Polsce.

Przyznać w tym momencie należy, że niewiele rzeczy sprzedaje się tak dobrze, jak deklaracje o pomocy małym i średnim przedsiębiorcom. Oni wszak takiej pomocy nieustannie potrzebują. Zwłaszcza z branży HoReCa, którą wyjątkowo mocno pokiereszowały covidowe lockdowny, a teraz dołożył jej jeszcze Putin, którego działania wywindowały ceny energii elektrycznej, gazu oraz benzyny i oleju napędowego.

Podobne kampanie – jak zapewnia Glovo – przyniosły dobre rezultaty w innych krajach. Tam zwiększyły podobno liczbę zamówień na dania restauratorów średnio o 230 procent; przeprowadzono je m.in. we Włoszech, Serbii, Maroko, a nawet w Kenii.

W stolicy także „wspierają lokalsów”

W polskiej kampanii Glovo wzięło udział ponad trzystu restauratorów z trzynastu dużych miast, m.in. z Poznania, Katowic, Krakowa, Torunia, Kielc, Gdyni, Lublina, Wrocławia, Szczecina, Rzeszowa oraz Białegostoku. W Warszawie i Gdańsku akcja dopiero się zaczęła.

– Ponad dziewięć tysięcy naszych partnerów w Polsce to lokalne, małe i średnie restauracje nie posiadające wystarczających środków na promocję, które mogą dzięki nam zwiększyć liczbę zamówień online. Kampania „Wspieramy lokalsów” to nie wszystko, to tylko część działań, które podejmujemy, by wspierać naszych partnerów przy zdalnej sprzedaży zapewnia Małgorzata Żurowska, impact & sustainability specialist w Glovo w Polsce.

Inna kampania firmy, pod nazwą „Zamawiając-Pomagasz”, umożliwia restauracjom „prowadzonym przez NGO” (czyli organizacje pozarządowe: stowarzyszenia, fundacje itp. – przyp. red.) sprzedaż z zerową prowizją, zaś Glovo Access ma wspierać organizacje pożytku publicznego zabezpieczając im darmowe dostawy przez kurierów pracujących dla hiszpańskiej firmy.

Na podsumowanie efektów kampanii mającej pomagać mniejszym restauratorom, a także na zmierzenie poziomu ich satysfakcji z udziału w programach promocyjnych Glovo, przyjdzie jeszcze czas. Na razie hiszpańska firma wygasza właśnie jeden ze swoich programów subskrypcyjnych zwany Glovo Prime. Jak będzie z innymi, czas pokaże. Konsumenci tak czy inaczej powinni na tym skorzystać.

Robert Azembski
Robert Azembski
Dziennikarz z ponad 30-letnim doświadczeniem; pracował m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Wprost” , „Gazecie Bankowej” oraz wielu innych tytułach prasowych i internetowych traktujących o gospodarce, finansach i ekonomii. Chociaż specjalizuje się w finansach, w tym w bankowości, ubezpieczeniach i rynku inwestycyjnym, nieobce są mu problemy przedsiębiorców, przede wszystkim z sektora MŚP. Na łamach magazynu „Forum Polskiej Gospodarki” oraz serwisu FPG24.PL najwięcej miejsca poświęca szeroko pojętej tematyce przedsiębiorczości. W swoich analizach, raportach i recenzjach odnosi się też do zagadnień szerszych – ekonomicznych i gospodarczych uwarunkowań działalności firm.

INNE Z TEJ KATEGORII

Strefa komfortu, czyli śmiertelna pułapka dla przedsiębiorcy [WYWIAD]

„Ceną wolności jest wieczna czujność” – ten cytat pasuje idealnie do naszych czasów, które – jak dla mnie – są bardziej niż przerażające. Mimo faktu, że z pewnością nie należę do osób strachliwych – mówi nam Krzysztof Oppenheim. Z naszym ekspertem finansowym, wieloletnim przedsiębiorcą znanym Czytelnikom naszego portalu autorem cyklu „Poradnik Oppenheima” rozmawiamy o śmiertlenej pułapce, jaką nie tylko dla ludzi biznesu jest pozostawanie w „strefie komfortu”.
10 MIN CZYTANIA

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Jak ożywić martwy parkiet nad Wisłą?

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie nie służy tak naprawdę ani inwestycjom indywidulanym, ani małym i średniej wielkości firmom. Tym pierwszym w założeniu miała dawać okazje do zysków, dla tych drugich zaś być miejscem pozyskiwania kapitału na rozwój. Tymczasem uciekają z niej zarówni mali, jak duzi.
4 MIN CZYTANIA

Jesteś „pod wpływem”? Nie ruszysz autem

Amerykańska Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) chce wykonać zalecenie Kongresu, by wszystkie nowe auta miały zainstalowaną technologię uniemożliwiającą prowadzenie pod wpływem alkoholu.
< 1 MIN CZYTANIA

Obojętnie, co zrobimy, klimat i tak będzie się zmieniał

Nawet zupełne zaprzestanie emisji CO2 pochodzącego z przemysłu nie wpłynie na zatrzymanie zmian klimatu na Ziemi – przekonuje w zamieszczonym we „Wprost” artykule pt. „Klimat a Człowiek” prof. dr hab. inż. Piotr Wolański, przewodniczący Komitetu Badań Kosmicznych i Satelitarnych PAN.
4 MIN CZYTANIA