Dane PKO Banku Polskiego mówią, że Polacy bojkotują firmy, które zdecydowały się prowadzić interesy w Rosji, mimo jej napaści na Ukrainę.

Pexels.com

Analitycy PKO Research wyciągnęli te wnioski w oparciu o dane dotyczące transakcji kartami PKO Banku Polskiego w dwóch konkurencyjnych sieciach handlowych, z których jedna pozostała w Rosji, a druga zdecydowała się na wycofanie z tego kraju.

„Bojkot sieci handlowych, które nie wycofały się z Rosji, to więcej niż tylko hasła w mediach społecznościowych” – poinformowali eksperci PKO. „Dane o płatnościach kartami PKO Banku Polskiego pokazują, że sieci, które pozostały aktywne w Rosji mają niższą dynamikę obrotów niż konkurencja” – dodali.

Głębsza analiza przedstawionych danych mówi, że obroty sklepów sieci, która została w Rosji spadły w stosunku do końca stycznia nawet o kilkanaście procent, podczas gdy obroty firmy, która wyszła z Rosji wzrosły o kilka procent.

PKO Bank Polski nie zdradził, jakie sieci zostały przeanalizowane. Wiadomo jednak, że ze sklepów działających w naszym kraju, w Rosji nadal działają m.in. Auchan i Leroy Merlin.

Poprzedni artykułDekada niskich stóp przechodzi do lamusa
Następny artykułAustralia zaniepokojona działaniami Chin na wyspach Pacyfiku