Takie wnioski płyną z informacji opublikowanych przez sieć handlową Netto, która przeanalizowała prognozy Eurobarometru i przeprowadziła wywiady z ekspertami.
Dane te mówią, że w 2025 r. łączna sprzedaż detalistów spożywczych obecnych w Polsce wyniesie 323 mld zł, podczas gdy w 2021 r. było to 269 mld zł. Poza tym średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) detalistów spożywczych w latach 2020-2025 wyniesie 4,8 proc. i będzie wyższa niż w latach 2015-2020 (4 proc.).
Prognozy mówią, że w najbliższych latach na rynku w Polsce będą królować dyskonty, których wartość sprzedaży wyniesie w 2025 r. aż 129 mld zł, czyli o 74 mld zł więcej niż w 2015 r. W Polsce będzie również rosło znaczenie kanału convenience, gdzie sprzedaż wzrośnie z 66 mld zł w 2021 r. do 82 mld zł w w 2025 r.
„Supermarkety, które w latach 2015-2020 utrzymały 15-procentowe udziały w polskim rynku handlu spożywczego, będą rosły w tempie odrobinę wyższym od całego sektora sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych” – napisano w portalu wiadomoscihandlowe.pl.
Gorsze lata czekają format hipermarketowy, który czeka stagnacja oraz sklepy niezależne, które tracą udział w rynku. Dziś sklepy niezależne stanowią ok. 11 proc. rynku, a w 2025 r. będzie to tylko 6,8 proc.
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl