W świecie amerykańskich technologii znana jest metoda rekrutacji poprzez „test na dwie ręce” propagowana przez Elona Muska. Polega ona na ocenie kandydatów na podstawie ich doświadczenia i praktycznego testu umiejętności.
Google idzie jeszcze dalej i często pomija kwestie doświadczenia. Jest to szczególnie istotne w innowacyjnych zespołach, których celem jest wypracowanie unikatowych procesów różniących się od praktyki rynkowej i działań konkurencji. Brak doświadczenia sprawdza się często u pracowników zajmujących się sprzedażą. Świeże podejście jest nieraz o wiele bardziej cenne niż kilkunastoletni staż z podobnym zakresem obowiązków.
Alphabet (koncern, do którego należy Google) ma o tyle ułatwione zadanie w rekrutacji interesujących osób, że wielu z potencjalnych kandydatów kończy przygotowany przez firmę kurs Google Project Management Certificate. Pozwala on na poznanie podstaw zarządzania projektami i zdobycie umiejętności przygotowujących do pracy w tym segmencie.
Dzięki temu Google ma dostęp do ludzi, którzy mają kompetencje i umiejętności wpisujące się w potrzeby organizacji. Ocenia on jakość pracy, procesy myślowe, styl przywództwa i ich umiejętności komunikacyjne.
inc.com, fastcompany.com